/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Louvre Museum "Belfegore"
Fra : IPM
Vist : 10823 gange
200 point
Dato : 21-09-05 20:22

Hej
Er der en der ved om man det er muligt at købe den serie (Film) der kørte sidst i 60'erne i Dansk Fjernsyn som udspillede sig på Louvre Museum in Paris og hvor spøgelset og filmen hed Belfegore. Filmen var i sort hvid og jeg kan huske at når der blev vist et afsnit på Tv var gaderne tomme, folk sad klistet til skærmen, og turde ikke gå ud efter at de havde set et afsnit.
Det var gys dengang.

IPM

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-09-05 20:25

Jeg ved det ikke, men den var meget spændende og alligevel så tror jeg de fleste vil betragte den som kedelig i dag fordi vi får serveret noget der er meget mere realistisk og dramatisk i dag.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 21-09-05 20:35

Hej BjarneD
Jeg vil gerne kunne sammenligne med hvad der kunne optage en hel nation dengang og så nu, også for mit eget vedkommende, for den var jo meget enkelt i sin form, det var også derfor at der var mange muligheder om hvem spøgelset egentlig var, det kan jeg heller ikke engang huske.

IPM

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 210 point
Dato : 21-09-05 20:44

Den var FANTASTISK god

Jeg husker at jeg gemte hovedet engang imellem og dét skal der noget til

Hmm...jeg har navnet på personen med det sorte klæde over sig, på tungen.......og der bliver det vist liggende

WOW - nu fandt jeg den sørme

Prøv at kigge her, den er fra 1965 og JA den kan faktisk købes (den skal jeg også have fat i):

http://64.233.183.104/search?q=cache:rqm27bpTM1YJ:www.cinemazone.dk/review.asp%3Fid%3D1812+gyser+belphegore&hl=da&lr=lang_da

Gid fornøjelse.

Knus til alle

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 21-09-05 21:10

Den blev genudsendt for ikke så mange år siden. Jeg syntes den holdt. Stadig spændende. OK, den kan nok ikke lægge gadene øde, som første gang den blev sendt.
mvh
qfha

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-09-05 01:10

Godt nok kedelig 40 år efter Men afsindig spændende den gang den blev sendt første gang

Godkendelse af svar
Fra : IPM

Dato : 22-09-05 06:44

Tak for svaret vil.du.

Det var dejligt at du fandt den tak
IPM

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-09-05 12:57

Det var så lidt IPM, god fornøjelse