/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Mangler rist
Fra : jacoblauvring
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 02-09-05 16:59

Hej

Jeg skal bruge en rist med ramme til mit gulv, den skal være minimum 21x21cm i mål på yderkanten af rammen, eller 25cm i diameter hvis den er rund.

Jeg kan ikke finde sådan en rist nogen steder der er så stor, er der nogen der ved et sted på nettet hvor man kan købe sådan en "stor" rist?

Mvh
Jacob

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-09-05 17:03

Her har de mange ting.
http://www.vvs-eksperten.dk/catalog/

Kommentar
Fra : jacoblauvring

Dato : 02-09-05 17:08

Ja, det har de, men desværre ikke en rist i de mål, de har kun en der er 140x140mm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-05 17:34
Kommentar
Fra : jacoblauvring

Dato : 02-09-05 17:58
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-09-05 18:22

http://www.blucher.se/ble800/adddl.nsf/web/DkDownload/$File/IndustrialDrains-Dk-2.pdf

Dette er fra Eyvinds link se side 9-10-11 der er de store størrelser

Kommentar
Fra : jacoblauvring

Dato : 02-09-05 18:27

ja, det ser bare ikke ud som om at det er med rammer, der står det er tilbehør, så rammerne sidder sikkert fast på hele resten af afløbet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-05 18:51

Store støbejern afløb har de ristemål.
Men du har da nogle henvisninger hvor du kan spørge.
Større trælast/byggemarkeder/vvs engros har måske det du skal bruge.
Men hvad skal du bruge det til..............udendørs/indendørs

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 02-09-05 20:02

Prøv at kontakte Blücher da de har riste i løs vægt

http://www.blucher.dk/ble800/homepage.nsf/web/DkFrontMainPage.html

Her er der lidt riste af forskellige størrelse som jeg tidligere gav lidt link til udfra Eyvinds link. De var dog på svensk.
Det ser måske ikke ud til at de har rammen til risten men prøv alligevel at bladre igennem deres industri program. Neders i afsnittet kommer ristene og der er også nogle topskåle som nemt kunne tilpasses hvis de ikke har en løs ramme. Lidt snild på hænderne med en vinkelsliber så er den fixet

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 03-09-05 10:47

Hmmm.....skal svigermor skylles ud igennem....siden du skal have så stort et gulvafløb

Kommentar
Fra : jacoblauvring

Dato : 03-09-05 11:26

Hej, jeg fandt selv en der kunne bruges på noget der hedder www.netshop-vvs.dk
Tak for svarene og nej, det er ikke svigermor der skal skylles ud, så stort skal afløbet heller ikke være
Jeg har et afløb i gulvet i kælderen som har en diameter på ca. 21cm, i det afløb, som sidder i klinkegulvet, sidder risten ca. ti centimeter nede i gulvet og jeg vil bare gerne have en ny rist i, som sidder i niveau med gulvet.
Mvh
Jacob

Godkendelse af svar
Fra : jacoblauvring