/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sjålen Mobil
Fra : Mille35
Vist : 301 gange
50 point
Dato : 31-08-05 13:40

Min datter har fået stjålet sin mobil ? Men er usikker på om vores forsikring dækker ? tør ikke kontakte dem endnu ... er lidt usikker på hvor dan man skal formulere det

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 31-08-05 13:45

Det spørgsmål kan man ikke svare på. Hvor er den blevet stjålet, i bilen, i et uaflåst rum o.s.v.
Se i den police om den er dækket, hvis den er stjålet i i eflåst lokale m.m.

med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 13:46

lige meget hvad så skal i både sørge for at spærre mobilen og kontakte politiet for anmeldese af tyveriet

chancerne hos forsikrings selskaberne er jo forskellige - men det er næsten håbløst med mobiltelefoner i og med at man skal kunne mildest talt dokumentere at den har været forsvarligt opbevaret - og hvad filan er forsvarligt i det sammenhæng

er det sket men din datter har haft mulighed for at mobilen måske har kunnet ligge frit tilgængelig er det ikke så godt.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 31-08-05 13:49

Hun sad en ventesal og ventede på tog ,den lå i hendes skuldertaske

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 13:51

nemt tilgængelig for en tasketyv altså .... surt !!!!!!!!!! men værd at prøve forsikringen med

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 31-08-05 13:58

Så dækker forsikringen ikke. For at få dækket evt. tyveri fra en taske skal man råbe højt "tyveri" så andre i nærhden høre det.
Køb da en ny. de koster jo ingen penge i dag. I dag køber man jo 3 stk. af gangen.
Det var anderledes før i tiden hvor en mobiltelefon kostede over 4ooo kr. De skulle aldrig havde været under den pris.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 14:05

hawaii7 - det er lige der de forskellige forsikrings selskaber er forskellige i bedømmelsen
Men - jeg tror heller ikke meget på at chancerne er særlig store - bare ærgeligt hvis man som jeg netop har en af de dyre mobiler (klamrer mig til den - lol)

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 01-09-05 07:13

det var en Motorola v3 til 3500 kr

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 09:17

øv det er surt da - så er det lige man tænker i alternative tanker

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 01-09-05 11:16

Ja men hvad skulle det så være

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 01-09-05 11:16

Ja men hvad skulle det så være

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-05 11:34

øhh man må vist ikke opfordre til kriminalitet

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 01-09-05 15:15

jo kom nu med et godt foreslag

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 01-09-05 18:07

altså - har din datter haft mobilen i en lomme i tasken eller i selve tasken ( for det har hun jo fået ind med modermælken ikke ???) - så kan der absolut godt være grundlag for en evt erstatning - hvis i har kvittering osv - men som før skrevet - det er forskelligt fra det ene selskab til det andet. (man får da erstatning for tasketyveri nogen steder)

ps.. har i husket at melde det til politier og få spærret telefonen ????????

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 23-09-05 08:36

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-05 08:48

selvtak - hvordan gik det ??????