/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
hvordan starter jeg et forum jeg kan lev~
Fra : jeanette18
Vist : 504 gange
198 point
Dato : 13-08-05 14:57

Kære brugere. Jeg har inderst inde et meget stort ønske om at kunne starte et forum op hvor der er plads til samtlige brugere her i Danmark. Som udgangspunkt er jeg et menneske som holder meget af at kunne hjælpe mennesker, holder meget af at gøre andre glade, skabe en god atmosfære, og ikke mindst forholde mig andres menninger og holdninger. Vi er kun mennesker - vi tager alle fejl og ingen er perfekte. Vi har alle brug for at rose, rise, snakke med hinanden, prøve nye udfordringer og i det hele taget at blive elsket. Vi lever sandsynligvis kun èn gang. Lad os leve livet og nyde det så længe vi har det.

Jeg kunne godt tænke mig at et forum SOM JEG KUNNE GØRE TIL MIT LEVEBRØD. Et forum hvor ALLE typer spørgsmål kunne stilles og hvor brugerne kan forvente at få svar på de spørgsmål man måtte have. Jeg kunne godt tænke mig at have - ud over brugerne selv - et ekspertpanel som kunne være med til at give korrekte svar. Et fora hvor samtlige brugere i Danmark viste at lige præcis her kunne man logge sig ind og BLIVE HØRT af rigtig mange brugere.
Selvfølgelig skulle brugerne registreres og samtlige spørgsmål skulle "godkendes" forstået på den måde at personangreb, dårlig sprog o.l. blev frasorteret på den måde at vedkommende som sender en sådan ville få en returmail med en opfordring til at ændre formuleringen af spørgsmålet osv.

Hvordan mener I at jeg skulle gribe sagen an? Og tror I at det overhovedet kan lade sig gøre?

På forhånd tak for forhåbentlig mange spændende svar:)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-05 15:03

Hvilke erfaringer har du med at :

1.) Udvikle
2.) Programmere
3.) Designe
4.) Opsætte
5.) Administrere

..et forum?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-08-05 15:08

Spørg Kandu Og se hvordan det måske ikke skal gøres?

Men du spørger jo osse om et forum du kan leve af? Tror ikke man kan leve af bannerindtægter eller brugerbetaling!
Ihvertilfælde ikke i danmark! Hvis man søger på google kommer man tit til en side der hedder expert-exchange. Der skal man vist betale for at se en løsning på et spørgsmål (noget der automatisk gør at jeg hopper over siden) så om det er en løsning?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 13-08-05 15:14

Heysa molokyle. Desværre har jeg ikke selv erfaring inden for disse områder du der nævner, men alt kan læres! (og jeg har en god ven som er edb-programmør og som er ret dygtig på sit område - men han kan jo ikke holde mig i hånden i døgndrift)

Kære tedd> Foraet skulle i hvert fald ikke baseres på brugerbetaling, men jeg beundre da de unge mennesker som har opstartet google, netdating osv. Jeg går ikke efter millionindtægterne, blot så jeg kan få brød på bordet hver dag. Jeg kunne bare godt tænke mig at arbejde med noget jeg har det rigtig godt med, og det er simpelthen at kunne hjælpe folk i "nød".

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-08-05 15:24

Så skulle du jo nok sammenkoble det gratis forum med en website du kan leve af? Salg af et eller andet absolut livsnødvendigt? Eller have en database der viser commercielle links (ligesom Google) så når f.eks. der bliver henvist til et specielt program, dukker der automatisk nogle link op med hvor man kan købe programmet?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-08-05 15:26

Tror ikke folk gidder at skrive ind hvis du skal bestemme som en annen diktator hvad der er sømmelig. Desuden har vi Kandu.Tror heller ikke du kan blive særlig fed af det.
alimak

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 13-08-05 15:32

Heysa alimak. Nu bryder jeg mig ikke om ordet diktator da det er forbundet med enehærsker og total dominans. Det eneste jeg "som diktator" kunne være interesseret i at beskytte brugerne mod pest og kolera, altså sagt med andre ord mod ukvemsord og personforfølgelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-05 16:50

Jeg vil mene at eftersom du ingen erfaring har, er bedst tjent med først at prøve kræfter med et alm. gratis standardforum. Du kan selv bestemme emner og layout og det kan indlejres på en hvilkensomhelst hjemmeside. Det vil give dig (..og din 'programmør') lidt erfaring

Prøv f.eks. at oprette et forum med : http://www.phpbb.com/

Der er hjælp at hente her :

1.) http://www.nexcess.net/support/tutorials/forums/phpbb.php
2.) http://www.sitepoint.com/article/build-a-phpbb-forum
3.) http://www.phpbb-design.com/faq/install_phpbb.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-08-05 17:10

Hvis du går ind på eksperten.dk vil du se at der er muligherder for 2 medlemsskaber - et alm. der er gratis og et pro der koster lidt, men hvor der lidt flere muligheder - læs om det under info.
Hvor god en forretning det er ved jeg ikke, men den form for medlemsskab af forum kan måske gå - hvis det er et godt forum.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-05 17:29

..og vil du selv hoste et forum for hele Danmark?

..så har du vel også et par stykker af disse : http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150874

..eller noget tilsvarende?

Hvis ikke og du skal køre et forum med stor trafik hos en internet host ude i byen kommer du til at betale 'kassen'

..og hvilket programmel havde du tænkt dig at benytte? OpenSource? Ved du noget om dette?

Hvem skal lave marketing for dig og hvilke reklamebureauer har du tænkt dig at kontakte?

Er du sikker på du har tænkt 'projektet' igennem ..eller er det bare en 'god idé? (Den er der nemlig i tusindvis af andre der også har )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 13-08-05 19:01

Du kan da kigge forbi og se hvordan jeg har gjort, men blive rig af det, bliver jeg ikke, for jeg gør det hele friviligt og betaler selv hvad det koster, det er gratis for dem der vil være med. Jeg har lavet det ved hjælp have phpBB2. Prøv at se www.alice-trauelsen.dk www.alice13.dk
Mange hilsner
Alice

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 13-08-05 19:12

Heysa alice_trauelsen og tak for dit link. Har været inde og smugkigge og jeg synes - uden at have studeret siderne nøjere igennem - at det er et flot website du der har.
Flot lavet må jeg sige:)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-05 19:57

jeanette18 -> Der mindst 500 forum alene i danmark lavet med phpBB som alice_trauelsen's

Farver, placering af menuer og layout i det hele taget er forholdsvist let at sætte op. Ellers kan du altid spørge i det danske phpBB forum : http://www.phpbb2.dk/forum/ ...som sjovt nok også er lavet med phpBB

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-05 19:58

Her er et mere lavet af en kandu.dk bruger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-05 19:59
Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 13-08-05 20:21

Ja jeg må da sige der er noget mere aktivitet end jeg umiddelbart var klar over. Også denne her hjemmeside synes jeg er flot. Der burde egentlig findes en database hvor man kunne gå ind og finde samtlige typer hjemmesider som findes i Danmark.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-05 20:56

Søg på Google

På verdensplan findes : Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 6.810.000 for phpBB. (0,19 sekunder)

..heraf på dansk : Søgeresultaterne 1 - 10 ud af 248.000 på dansk for phpBB (0,58 sekunder)

..så mon ikke hurtigt du kan finde ud af mere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-05 14:15

Ps. Selv 'ekspertpaneler' kan tage fejl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 08:28

jeanette18 -> Når du er mere end 14 dage om at tage en tråd op (..din egen), mon så ikke du skulle finde et andet internetkoncept at kaste din kærlighed på end et forum?

En RSS newsfeeder eller noget? : http://webdesign101.dk/xml/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 29-08-05 16:29

Heysa molekyle. Jeg er ikke lige helt med på hvad du mener??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 16:43

Nåeh.... jeg forventede blot lidt mere entusiasme

Hvor langt er du kommen i dine overvejelser?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 30-08-05 16:09

nåe ok, nu er jeg med, men grunden er blot den at jeg helst vil give velovervejde tilbagemeldinger i mine tråde, og da handelskolen netop er startet op inden for de sidste 14 dage har jeg haft en del om ørerne og endvidere har jeg valgt at se hvilke kommentarer og besvarelser der ville komme ind. Disse indgår som et væsentlig element i mine tanker og vil være med til at danne mig et bedre sandfærdighedsbillede. Kan egentlig godt se at jeg måske lige have givet respons så I kunne se at "jeg da stadigvæk er her" :)
Beklager den mange respons. Men jeg vender tilbage med et ærlig svar inden længe:)

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 198 point
Dato : 30-08-05 17:16

[hør] Alles ist gut.. !!!

Som jeg ser det :

Dét du har brug for er... : Fokus = Gør; hvad du er go' til ...og gør det grundigt

Derfor anbefaler jeg at dæmpe dine ambitioner om, hvem du vil 'nå'?

..og i stedet koncentrere dig og din energi om en målgruppe

Held og lykke med projektet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 30-08-05 19:44

Det vil helt sikkert gøre. Som nævnt jeg vender glædelig tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 10-01-06 00:48

Tak for svaret molokyle. Jeg vælger at holde fødderne nede på jorden:)