/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Nødvendige forsikringer?
Fra : akaup
Vist : 1351 gange
200 point
Dato : 08-08-05 21:22

Hej!

Jeg går og tænker på om jeg har de rette forsikringer.
Om mig:

Under uddannelse. Har ca 5 år tilbage - 24 år gammel.
Bor i lejet lejlighed sammen med kæresten i Odense.
Har en lille bil fra '93 - ansvarsforsikret til ca 7.000 årligt hos GF.
Har en fritids/ulykke-forsikring i forbindelse med min fagforening.

Min kæreste har en indboforsikring, men jeg aner ikke hvordan jeg er dækket ind af denne. (Mht. mit indbo.)

Hvad har I af forsikringer, og hvad mener I at jeg burde have? (Gode argumenter for/imod - tak)
Jeg kunne jo ringe til nogle selskaber, men mon ikke de ret hurtigt kunne overbevise mig om at jeg manglede den ene forsikring efter den anden ?

Mvh - og tak - Akaup.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 08-08-05 21:29

Dine forsikringer er helt i orden, en indbo er nok, men undersøg om beløbet kan dække alt jeres indbo, så som tøj og lign. hvis alt brændte ned.

Jeg mener i bør vente med en livsforsikring til du er færdig med skolen. (pga. økonomien i det).

Men en ting til husk ring rundt ca. hvert år rundt til de forskellige selskaber for at finde ud af hvad de kan lave jeres forsikringer til.

Måske det kunne værer en fordel at samle jeres forsikringer under et, det giver ca. 10-15 % rabat.

Peter
www.golfhouse.dk

Peter

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 08-08-05 21:33

Hvis du er registreret på adressen hvor du bor med kæresten, er du omfattet af den indboforsikring hun har.

Umiddelbart behøver du ikke flere forsikringer, du kunne selvfølgelig overveje at tegne yderligere en fritids/ulykkesforsikring, da erstatningsbeløbene ikke er særlig store på den fælles i forbindelse med fagforeningen.

mvh dova

Kommentar
Fra : lund44

Dato : 08-08-05 22:00

din lovpligtige ansvarsforsikring på bilen må kunne fåes billigere!! (50%)

mvh
lund44

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 08-08-05 22:03

Lund44> bemærk at akaup er under 25 år!

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 09-08-05 08:49

>din lovpligtige ansvarsforsikring på bilen må kunne fåes billigere!! (50%)

Og har "kun" haft den i 2 år - som første (forsikringsmæssige) bil.
Synes også det er for dyrt - men jeg tror ikke, at jeg kan få det billigere - til trods for at det er en *meget* lille bil, og jeg har stor køreerfaring gennem de sidste 6 år- (Uden skader!)

Godkendelse af svar
Fra : akaup

Dato : 12-08-05 14:47

Tak for svaret dova + andre.
Især det med at jeg er omfattet af kærestens indboforsikring!

Mvh. Akaup.