/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Ducati drømmen
Fra : 1230
Vist : 446 gange
20 point
Dato : 05-08-05 12:59

Hejsa!

Jeg skal til at finde mig en cykel og som overskriften fortæller har jeg allerede bestemt mig for mærket.... Ducati.
Ved godt at at de fleste mc´ere har deres "mærke", og derfor har meninger imod dette - men nu har altså bestemt mig for at det skal være en Ducati 748.

Jeg overvejer at købe den i Tyskland eller Italien… -er der nogen der har erfaring med det?! Og er der noget jeg skal være specielt opmærksom på når jeg vil handle på denne måde?!

Derudover er jeg lidt i tvivl om hvilken model det skal være, måske er der nogen der kan hjælpe mig her også?!
Der er jo en model der hedder R som efter sigende skulle være dyr at indregistrere. Så er der en model der hedder S og måske også een der hedder SS. Ved ikke helt hvad forskellen er?!

Ville gerne have en biposto så der er plads til en passager, men er der nogen der ved hvad det ville koste at lave en monoposto om til en biposto?!

Til sidst ville jeg høre om denne model der har nogle svagheder eller noget der skal skiftes ved særlige km tal man skal være opmærksom på ved køb af en brugt maskine?!

Håber at der kunne være lidt gode råd til mig - inden jeg kaster mig ud i Ducati drømmen…

Mvh. Thomas Vestergaard

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 05-08-05 13:35

Ducati : "Spaghettitraktor" på MCsprog

Med en FED lyd

Og en FED pris.

M.h.t. 748 Biposto, så har den altså standard dobbeltsæde. Men hvis du går op i 748 S modellen er den med egoist-sæde. S'eren har så også til forskel fra bipostoen, bagstel af aluminium, Öhlins dæmpere og støbejerns bremseskiver foran.
Så kunne den også fås i (ikke en SS) men en SP model, med en lidt mere hårdtpumpet motor, og en noget højere pris.

Om den decideret har nogen svagheder, det ved jeg ikke så meget, men jeg kender da et par eksempler: en der havde en gammel Desmo, der bare lignede L..., men som kørte i årevis uden problemer, og så en der købte en nyere model der drillede temmelig meget.
Men kig efter en med relativt lavt kilometertal,
Og ved køb i udlandet, sørg endelig for at få maskinens originale registreringsattest.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-08-05 13:39

Lidt mere om fremgangsmåden ved import af køretøjer.

Og husk at undrsøge om modellen er typegodkendt i DK, det burde så ikke være et problem hvis køretøjer magen til kan fås her.

http://www.hi-speed.dk/Guide_Import/Import.html

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : 1230

Dato : 05-08-05 14:00

Tak for svaret dova.