/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
sousse i tunesien
Fra : mustimis
Vist : 515 gange
40 point
Dato : 03-08-05 22:09

Hej vi skal på ferie i sousse, og det er første gang vi skal ud og rejse, er der nogle som har nogle forslag til hvad vi skal tage ud og se ? Vi skal rejse med apollo og bo uden for sousse på hotel "Hotel Occidental Allegro Abou Sofiane, er der nogen der har været på dette hotel ? hvis ja, hvordan er det

På forhånd tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : vivi1959

Modtaget 40 point
Dato : 04-08-05 00:05

I bør se saltsøen Sidi El Hani, Den store moské og El Djem, en huleby, hvor f. ex Starwars blev optaget.
Er I til ørken også, kan deres 2-dages ørkensafari kun anbefales. Jeg håber at I har 14 dage dernede, da der er utroligt meget at se både i og udenfor Sousse.
http://www.holtum-rejser.dk/index.php?id=418 beskriver en hel masse om Tunesien generelt, som I også med fordel kan læse.
Jeg ønsker Jer en rigtig god tur og siger:"Bare det var mig"
Mvh Vivi

Godkendelse af svar
Fra : mustimis

Dato : 04-08-05 09:59

Tak for svaret vivi1959.

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 04-08-05 13:03

Hej mustimis.
Jeg glemte at skrive: Hvis I tager med på ørkenturen, så husk en varm trøje og evt pyjamas, da det godt kan være koldt i ørkenen om natten, hvor I kommer til at sove i jordhuse/lerhuse, men det er hyggeligt og oplevelsen værd. Mvh Vivi

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 04-08-05 14:25

Hej!
Det er godt nok mange år siden, jeg var i Tunesien, men et muslimsk land er det dog. Jeg tænker på at det er jeres første rejse og derfor kommer i ud for et enormt kulturchock. Læs lidt om de muhammedanske lande og spesielt deres skikke og væremåde. Spørg guiden, hvis i tvivler, det kan nemlig koste dyrt at være uvidende i disse frmmede omgivelser. Nu vil jeg ikke gøre jer forskrækkede, for har man sin sunde fornuft med sig og lytter til gode råd, så får i en fed ferie,.
Alt godt fra la.