/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
SVERIGE
Fra : tullenulle
Vist : 398 gange
50 point
Dato : 18-07-05 16:27

Hej alle sammen.
Vi har planlagt at pakke motorcyklen og køre til sverige, og så tænkte jeg på om der skulle være nogle herinde som ved hvor i sverige der er vandfald eller sluser som er et besøg værd, (gerne i det sydvestlige eller midtvestlige sverige) hvordan er det også lige at reglerne er i sverige vedr. at sove i telt ?? tænkte os bare at pakke et telt, primus samt 2 fiskestænger og bare køre og nyde vi har ferie..
Alle gode ideer er velkomne.

MVH Tulle og mand.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 18-07-05 17:50

I Sverige er der det der hedder allemandsretten, der betyder at man må slå telt op og overnatte alle steder, bare man rydder op efter sig og ikke kommer for tæt på beboelse så man generer nogen. Det gælder også på græsmarker o.s.v. man må bare ikke komme på marker med afgrøder så der sker skader.

m.h.t. sluser og vandfald, så er der jo sluserne i Trollhätten i sydsverige, og vandfald er der noget der hedder Helvetes-fallet, det ligger et godt stykke inde ad en grusvej, som er en sidevej til hovedvej 45, oppe i midtsverige på strækningen mellem Mora og Sveg. Det er en dyb kløft, og der er en gangbro over til en lille ø i midten, hvor man så står og kigger ned i vandfaldet der tordner afsted et stykke ned.

God tur, og husk myggemiddel, de er store deroppe i år

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : tullenulle

Dato : 20-07-05 19:02

Tak for svaret dova.