/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
PaintShopPro.SkæreHovedVæk.FjerneResten?
Fra : paintshoppro
Vist : 244 gange
240 point
Dato : 04-07-05 23:50

Nu har jeg lige lært hvordan man med "freehand selection" skærer f.eks et hoved ud af et billede af en hel person.
Og når jeg har gjort det, så er der en stiplet linie rundt om ansigtet jeg har skåret ud.

Herefter kan jeg så flytte ansigtet hvor hen jeg vil.

Men hvordan "gemmer" jeg ansigtet, så jeg kan lukke resten ned og "importere" en ny krop som ansigtet jeg har gemt skal sidde på?

P.s. Ved godt hvordan man sætter ansigtet PÅ kroppen når man har gemt det.
Ved bare ikke hvordan man gemmer ansigtet

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-07-05 01:02

Mener det er klip og så hente i klipholder
Mvh Sune

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-05 01:11

launch animation shop - kopier ansigtet fra paintshop og indsæt i animation shop - så gemmer du fra animation shop i gif - og der er transparent baggrund og det er klar til at bruge. (gem til senere brug i en mappe i dokumenter
Det er nemt hvis du er begynder at gøre det sådan

ps. forudsætter at det er på transparent baggrund - hvad du laver med background erazer i paintshop.

Kommentar
Fra : paintshoppro

Dato : 05-07-05 10:27

Men hvordan kopierer jeg ansigtet?
Er det bar CTRL C når de den stiplede linie omkredser det udskårede emne?
Er det så den aktive del på skærmen så jeg kan gemme på den måde?

Miritdk--> background erazer?
Kan man ikke bare gemme hovedet i en mappe på skrive bordet med det samme. lukke ned for det projekt man er i gang med, og starte det nye op, og importere hovedet og sætte det fast på den nye krop?

Eller SKAL det være med tranparent baggrund, og med brug af background erazer?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 240 point
Dato : 05-07-05 10:36

du skriver du kan flytte ansigtet - ok - så flyt det over i en ny rude og højreklik og kopier derfra. Grunden til at jeg skrev sæt ind i animation shop er at mange fejlagtigt glemmer at layers bliver merged - altså gemmer med hvid baggrund - det sker aldrig når du vælger kopier - lukker animationshop op og vælger paste as new animation - så ligger det lige parat til at gemme som det skal være
Background erazeren - var blot lige et lille indfald jeg fik - glem det indtil videre - men du kan fjerne baggrunde med den - ligger i værktøjslinien th.
Selvfølgelig kan du gemme på skrivebordet som du ønsker - men det program fanger så det er jo herligt med en mappe til dine ting og sager
JO.. du henter det så bare ind og sætter det nye hoved på den krop du ønsker.

Er det ikke et herligt program at lege med ???? -D

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-05 10:38

oooooops - der SKAL være transparent baggrund for at kunne sætte hovedet på en anden krop

Godkendelse af svar
Fra : paintshoppro

Dato : 05-07-05 11:49

Tak for svaret miritdk.

Jo det er rigtig sjovt at lege med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-05 11:52

jeg har lagt mærke til du ofte lige er inde med spørgsmål vedr paintshop - har du trial version eller hele versionen ??????? (dyrt legetøj lol)

Kommentar
Fra : paintshoppro

Dato : 05-07-05 12:29

Det er dseværre kun trial versionen..

Hvor meget koster den rigtigt?

Og hvad har du?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-05 15:29

uff de er dyre - jeg har desværre forkøbt mig

prisen afhænger af hvilken version du ønsker - tror jeg gav lidt over en tusse for den første og har været på den igen senere