/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
løbetid
Fra : solveig
Vist : 533 gange
100 point
Dato : 29-09-02 09:48

Hej.
Min hund er i løbetid lige nu. Det er 3 gang, og vi har ikke haft problemer med hende de andre gange.
Og den første uge var der heller ikke problemer. Hun blev opereret i onsdags, da hun havde slugt en gummibold, og fredag aften begyndt hun pludselig at opføre sig mærkelig. Hun vil ikke gå, kun sidde. Jeg kan ikke engang få hende til at stå det øjeblik det vil tage at tisse. Når hun sidder, farer hun pludselig op, stikker snuden ned under sig, for derefter igen at spjætte, prøver derefter at "løbe fra noget", for derefter hurtigt at sætte sig ned igen.
Var hos dyrlægen i går, da jeg er nervøs for om det muligvis kan være hendes syning fra operationen, der er noget i vejen med.
Dyrlægen siger dog at han er sikker på at det er pga. løbetiden at hun opfører sig sådan. Men for mig lyder det underligt at hun pludselig begynder at opføre sig sådan.
Håber I kan finde ud af mit lidt rodede brev.
Mvh
Solveig

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-09-02 12:15

Hej, Solveig.
jeg har selv en ung tæve, som endnu ikke har været i løbetid, så jeg forstår godt din uro og bekymring. Men dyrlægen har jo kikket på hendes operationsar, og det er ok. Derfor kan der jo godt alligevel være nogle tråde, der niver lidt, og samtidig med, at hun måske er lidt pyldret på grund af løbetid -og hendes mennesker helt forståeligt er bekymrede, så kan jeg da godt forestille mig, at hun bliver nervøs og opfører sig sært. Prøv at aflede hende ved at gå nogle gode ture, gerne sammen med en sød hundeveninde. Og leg med hende eller giv hende opgaver. Alt andet end at sidde og kikke bekymret på hende. Det får hun det kun værre af.
Men jeg håber, at hun allerede har det bedre nu.... god bedring med hende,
Hilsen fra Birgitta og "Silke"

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-09-02 17:04

Hej Solveig

Din hund er netop blevet opereret, og det kan meget vel have skærpet hendes opmærksomhed på den i forvejen "sårbare" tilstand, som løbetiden er. Ubevidst har hun registreret, at der er blevet foretaget et indgreb
i hende, som ikke "plejer" at blive foretaget, og det har gjort hende ekstra sensibel.

Mit råd er derfor, at du afleder hendes opmærksomhed på de måder, du plejer. Jeg ved jo fra dine andre spørgsmål,
at du tager dig meget af din hund.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-09-02 17:14

NB! Hvis dyrlægen siger god for operationssåret, er der sikkert ingen grund til bekymring i så henseende. Muligvis vil din hund få genopfrisket den farlige oplevelse, hun har registret operationen som, når hun skal hen og have fjernet stingene.
Så du kan nok ikke forvente, at hun bliver sig selv igen, før alle de fysiske spor efter operationen er væk.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-02 17:10

solveig <solveig.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:w6yl9.52097$Qk5.1912245@news010.worldonline.dk...
> Hej.
> Min hund er i løbetid lige nu. Det er 3 gang, og vi har ikke haft
> problemer med hende de andre gange.
> Og den første uge var der heller ikke problemer. Hun blev opereret i
> onsdags, da hun havde slugt en gummibold, og fredag aften begyndt hun
> pludselig at opføre sig mærkelig. Hun vil ikke gå, kun sidde. Jeg kan
> ikke engang få hende til at stå det øjeblik det vil tage at tisse. Når
> hun sidder, farer hun pludselig op, stikker snuden ned under sig, for
> derefter igen at spjætte, prøver derefter at "løbe fra noget", for
> derefter hurtigt at sætte sig ned igen.
> Var hos dyrlægen i går, da jeg er nervøs for om det muligvis kan være
> hendes syning fra operationen, der er noget i vejen med.
> Dyrlægen siger dog at han er sikker på at det er pga. løbetiden at hun
> opfører sig sådan. Men for mig lyder det underligt at hun pludselig
> begynder at opføre sig sådan.
> Håber I kan finde ud af mit lidt rodede brev.
> Mvh
> Solveig
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Hej Solveig

Hvor længe siden er det hun blev opereret ?

Jeg har en tæve der gør det samme , når hun er i løbetid.
Jeg har fundet ud af , at hun er meget opmærksom på sig selv og sine
"funktioner" og det tror jeg hænger sammen med at de bliver mere bevidste om
sig selv med alderen.
De opdager at der kommer "blod" fra skeden ( måske kommer det i små
portioner ) og så skal det virkelig gå stærkt med at få gjort sig ren ,
deraf de hurtige , pludselige "spjæt" og lidt sære "nervøse" opførsel.
jeg tror bestemt ikke det er noget du skal bekymre dig om , det er en
naturlig reaktion !

mange hilsener Holm

Godkendelse af svar
Fra : solveig

Dato : 29-09-02 19:19

Tak for svaret Holm.
Hun er blevet opereret i onsdags (25/9).
Det er dejligt at høre at det er helt normalt at hun opfører sig sådan, så behøver jeg ikke bekymre mig mere om det.
Mange tak for hjælpen.
Mvh
Solveig