/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Point systemet her ?
Fra : ninamayer
Vist : 492 gange
50 point
Dato : 28-09-02 23:13

Hvorfor er her et point system, hvad er fidusen. Jeg forstår ikke systemet selvom jeg HAR læst....bla. bla.....

Kommentar
Fra : katrin

Dato : 29-09-02 00:01

Pointsystemet er beregnet til at motivere brugerne til at besvare spørgsmål og skrive tips. Om det virker efter hensigten eller ej, er en åben diskussion. Næsten alle siger, at de er ligeglade med point - men næsten alle vil vist gerne have dem alligevel. o))

Kommentar
Fra : katrin

Dato : 29-09-02 00:05

Prøv selv at skrive nogle tips og besvare nogle spørgsmål, så kan du jo se, hvordan det virker på dig at få point. Før man selv har prøvet det, forstår man det nok ikke. o))

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 50 point
Dato : 29-09-02 11:46

Hej.
Nu har dette vist ikke meget med hunde at gøre. (henvisning til valgt kategori.) ) Men lad det nu være. Med opsparing af point, har man en større chance, jo flere point man har, for at vinde månedens præmie. Selvfølgelig er det da sjovt at få point, måske mere for andre end for nogle, men hvorfor ikke forøvrigt. Alt det sludder med, at man er helt ligeglad, ser jeg som hykleri. Men for mig er det da altafgørende, herinde, at man kan spørge og til tider få nogle ganske begavede svar. Det er klart vigtigere end pointene, som da er meget sjove at få, men absolut ikke "nødvendige".
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : ddiamanten

Dato : 29-09-02 12:29

Systemet er ret enkelt, man skal bare lige prøve det først. Altså både svare, give kommentarer og lægge spørgsmål ind.

Fidusen! ville du gide svare på andres pørgmål, hvis du ikke fik en beløning????

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 29-09-02 13:01

Nå. så er den oppe igen - den med pointsystemet på 'kandu'.

Jeg kan overhovedet ikke begribe, at dette system er så saliggørende.

Hvis man har lyst til at spille, vil jeg henvise til Dansk Tipstjeneste eller http://www.gratis-spil.dk. Jeg kan ikke se, at 'kandu' skal være en "spillemaskine".

"nocom" skriver, at det er altafgørende for ham at spørge og få svar - korrekt også min opfattelse, men lad det så blive ved det.

Men "nocom" viser også med al tydelighed, at han/hun går efter point, for ellers ville indlægget ikke være et 'formodet svar', som nu kan forårsage, at spørgsmålet lukkes - og det helt sikkert til ærgelse for andre.

Og lige en bemærkning: Jeg er ikke 'hykler' fordi jeg åbent bekender mig som point-modstander. Så lad være med at konkluderer noget som du jo ikke ved noget om, men kun kan tro.

"nocom" - hvis du vil have point, skal vi da bare aftale, at du får mine, jeg har ikke noget at bruge dem til. Nå - det burde jeg nok ikke foreslå, for så kan der bryde et helvede løs.

Og til "ddiamanten" vil jeg sige, at jeg bestemt gerne svarer på spørgsmål og kommer med kommentater uden at blive belønnet. Belønningen bør ligge i, at et svar kan bruges at spørgeren. Vil du ikke give mig ret i det? Nå ikke!

Til 'katrin' vil jeg sige, at naturligvis glæder der mig, hvis fx et tips giver point, for det viser at nogen kunne bruge det. Men jeg har da også bemærket, at et rigtig godt tips (indsendt af andre) bliver belønnet dårligt, hvorfor mon det? Er der mon politik i pointgivningen? Prøv engang at forestille dig, at du fik mulighed for at bedømme et tips, som du overhovedet ikke kunne forholde dig til. Vil du give det topkarakter?

Nå, men ha' en god søndag, og glæd jer over det dejlige vejr.
Knud

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-09-02 17:54

Kandus egen begrundelse for pointsystemet kan du læse her:
http://www.kandu.dk/dk/pointrulez.asp
Iøvrigt vil jeg tilslutte mig katrins forslag: Du kan nok ikke danne
dig din egen mening, før du selv har prøvet at få point.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-09-02 18:10

NB! Med point mener jeg superpoint, og det er selvfølgelig også det, katrin mener. For det er dem, der konstant er til diskussion.
Og ledige point kan du jo slet ikke undgå at have fået.

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 29-09-02 18:14

ks9000. Jeg er faktisk meget enig med dig. Jo jeg har da ikke noget imod at få point. Blot er det slet ikke afgørende for at være her, eller har iøvrigt nogen speciel betydning. At jeg svarer, er måske fordi at jeg mener, at det er et svar og ikke bare en kommentar. Men måske er systemet her bare forkert. I sidste ende er det jo ligegyldigt, men når systemet nu engang er bygget op, som det er, hvordor så ikke følge det?? Jeg ved, at det er banalt med de (skide), point, men what ever, lad det da bare køre. Desuden svarede jeg heller ikke for at få point, da det jo heller ikke var så mange, men lige så meget for at svare.
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 29-09-02 20:01

Nå 'nocom', der er jo i bund og grund ikke stor forskel på vores holdninger.

Men du skriver '...når systemet nu engang er bygget op, som det er, hvorfor så ikke følge det??'
Hvis et system er lavet og det ikke er hensigtsmæssigt, så må det laves om. Man skal ikke beholde et systyem for systemets skyld, vel?

Men det er ok, hvis 'ninamayer' giver dig point, med vent lige et par dage med at gøre det, ikke 'ninamayer'.

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 29-09-02 22:22

))))
Nocom

Kommentar
Fra : ninamayer

Dato : 29-09-02 22:29

Jeg kan ikke hitte ud af systemet, men lad det nu ligge 0-l-< Det er da godt nok pinligt det med kat-gorien! ;-0
Nina

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-09-02 01:16

Hunde- eller kat-gori - det kan vist også være hip som hap.
Men her har du et link til, hvordan hele systemet fungerer:
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp
Det er den side, som du også kan komme ind på, hvis du klikker på "Kom godt i gang" øverst i feltet til venstre.

Kommentar
Fra : Tkelstrup

Dato : 30-09-02 19:23

Jeg har heller ikke helt fattet systemet. Hvis jeg nu bare godt kunne tænke mig at læse nogle svar på spørgsmål. Hvordan kan jeg så få point nok til det? Der er ikke umiddelbart nogle spørgsmål, jeg kan svare på. De fleste spørgsmål koster 10 point, og man får kun tildelt 20, hver gang man er inde. Så kan det da vare lang tid inden jeg rigtig kan få kigget om der er noget jeg kan bruge.
Jeg er ligeglad med de der lodtrækningspoint.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-09-02 21:17

Hej Tkelstrup

Udover de 20 point, som du får for hvert nyt døgn, du klikker dig ind på kandu, så får du 10 ledige point, hvergang du bliver en af de 5, der får lov at bedømme et tips.
Det lyder måske ikke af ret meget, men jeg synes nu hurtigt man kan optjene masser af ledige point.

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 30-09-02 21:19

Tkelstrup
Ja, skidt med de ekstra point. Enig, bare hav tålmodighed, så får du point nok, til at komme ind i de besvarede spørgsmål. Men hvis du nu går ind hver dag, for at få dine 20 point, så kan du jo også lige tjekke, om der skulle være noget du kan bruge, inden spørgsmålet bliver lukket!! Ikke?! Det koster jo ingen point..
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-09-02 21:25

ps! Pointsystemet står nærmere beskrevet under det første af de link, jeg har lagt her. Der står også, hvordan du optjener ledige point.

Kommentar
Fra : Tkelstrup

Dato : 30-09-02 22:05

Tak for svaret Rellom
Hvordan laver man en kommentar til et spørgsmål i usenet? Jeg får kun muligheden for at abonnere på indlægget

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-10-02 10:43

Hej Tkelstrup,

tryk på "skriv til nyhedsbruger"...
(lige over den kommentar/indlæg du vil skrive til)...

hvis det er et indlæg ude fra selve nyhedsgruppen er den over hver meddelse ved siden af kommentar...
hvis det er fra et indlæg a la dette her inde fra et Kandu forum, er den ved siden af "kommentar fra nyhedsbruger"...

mvh.

Strarup