/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Spisesteder i London
Fra : 3849
Vist : 837 gange
100 point
Dato : 26-09-02 22:41

Hej

Jeg efterlyser gode/spændende spisesteder i London.

Hilsen 3849

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 27-09-02 00:02

hejsa, cirka halvvejs nede på denne side, er spisesteder i london, med bedømmelse osv.

http://www.billesoe.dk/bogreol/onlinebooks/7.htm

det er faktisk meget godt om london der.

god tur Mvh Melander

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 26-09-02 23:15

Davs!

> Jeg efterlyser gode/spændende spisesteder i London.

For din egen skyld vil jeg anbefale, at du prøver at
afgrænse hvilke køkkener du har præferencer indenfor.
Hvorfor? Fordi, London har et vanvittig stort udvalg af
forskellige restaurenter, der repræsenterer snart sagt alle
klodens køkkener.
Yderligere findes der ligeledes et hav af charmerende
fusionskøkkener, á la fransk inspireret thairestaurent med
speciale i latinamerikanske retter, tilberedt på traditionel
afrikansk vis, af en svensker! :)

Yderligere er London jo egentlig også et meget bredt begreb
i geografisk forstand.

Hvis du er lidt i tvivl om hvad du/i har lyst til, kan nedenstående
guides forhåbentlig tjene som inspirationskilde. Du kan både
vælge af definere dine ønsler efter hvor du ønsker at spise,
hvad du ønsker at spise, samt i hvilken prisklasse måltidet skal
findes.

God fornøjelse, velbekomme og god tur!

http://www.londontown.com/cm/nav.php?section=Restaurants

http://www.london-eating.co.uk/list.asp

http://london.diningguide.net/

http://www.menumaster.co.uk

PS: Hvis alt andet slår fejl tager du bare en taxa til Soho, som er
et af Londons mest varierede forlystelseskvarterer. Området er
afgrænset af: Oxford Street, Charring Cross Road, Shaftesbury
Avenue og Regent Street, sådan cirka :)
--
Med venlig hilsen / Best regards
Michael Døj, Esbjerg

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-02 07:19

Hej

Jeg efterlyser gode/spændende spisesteder i London.

Jeg har engang spist på sted der vist hed Henry Bean
Det var et helt vildt morsomt sted, alene menukortet er een stor joke.
Noget i stil med
....hvad med at starte med nogen kartofftelskræller,
mens du overvejer noget mere seriøst.
Stedet ligger i det centrale London i nærheden af
Oxford Street (så vidt jeg husker....det er en del år siden)

God fornøjelse !

Med venlig hilsen / best regards
John Andersen

Kommentar
Fra : 3849

Dato : 27-09-02 19:47

Hej Melander, Michael og John

Tak, nu vil jeg se de forskellige sider og se hvad jeg kan finde.

Vi skal i øvrigt bo i Soho!.

Hilsen 3849

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-02 22:04

"3849" <3849.news@kandu.dk> skrev:
> Jeg efterlyser gode/spændende spisesteder i London.

Tja, jeg vil give Michael (Døj) ret i at du umiddelbart spørger for bredt -
og nok bør indgrænse det lidt mere til et specifikt køkken og/eller
geografisk område og/eller kvalitet/pris.

===

Men du skal ikke mangle et bud af den grund:

Er i inde i midtbyen (bemærk "i", for denne restaurant kræver mere end en
deltager!) og ønsker i en perfekt opvarmning - f.eks. før en tur ind på
barene i SOHO, så er "Break for the Border" et rigtigt godt bud. Alder uden
betydning, men i varmer op til en aften i byen og ser stort på prisen.

Menuen er Mexikansk inspireret, og i vil sideløbende blive budt på (at købe)
en del "Tequila Slammers" under opholdet (skal prøves mindst én gang). Maden
er god, betjeningen - som regel - i top. Det er iøvrigt en kæderestautrant,
ala Jens Bøfhus herhjemme, men meget anderledes til den bedre side.

Meen, midt i al euforien er der et men. Break for the Border koster snildt
40-50 pund per person (~450-600 kr) for få timers
mad/drikke/underholdning/opvarmning. Vi syntes dog at det er alle pengene
værd og har besøgt stedet mange gange efterhånden igennem årene.

Restauranten ligger lige i centrum - nær krydset af Oxford Street og
Tottenham Court Road/Regent Street. I en lille smøge. Mere her:

http://www.bftb.com/html/charingcross.shtml

Mvh, Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-09-02 11:56

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> skrev i en meddelelse
news:3d94c7ee$0$32511$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "3849" <3849.news@kandu.dk> skrev:
> > Jeg efterlyser gode/spændende spisesteder i London.
Hej Lars

Vi har efterhånden prøvet denne restaurant nogle gange med år imellem.
Khan's (Indisk mad) på Westbourne Grove tæt ved Bayswater Underground
Station. Der er altid mange mennesker og travlt, men maden er rigtig god og
rigelig. Jeg har anbefalet den til andre og alle har sagt at det var en god
oplevelse.

God tur

Bent

Godkendelse af svar
Fra : 3849

Dato : 23-10-02 20:13

Tak for svaret Michael Døj.