/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
finde ejer af bank konto
Fra : janinna
Vist : 5200 gange
200 point
Dato : 16-04-05 16:20

hej ved ikke rigtigt om det er det rigtige sted at spørge. kan det lade sig gøre at finde ejeren af en bank konto, for os almindelige mennesker. har bank navn og kontonr.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 16-04-05 16:21

Nej det kan du ikke, da banken ikke må oplyse om det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 16:24

Skyldes dit spørgsmål at nogen du ikke kender har indsat penge på din konto? Eller er det omvendt sådan at du gerne vil indbetale penge anonymt uden at modtageren altså kan se hvor de kommer fra?

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 16-04-05 16:38

det skyldtes at jeg har indbetalt penge til en person for en vare ,jeg aldrig har modtaget og jeg kan ikke få fat i personen og overvejer at politi anmelde personen.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-04-05 16:43

hvis det er et almindekigt navn er det nok ikke let at finde i de gule sider på nettet. Er det en bog du har fundet? Det er sket for mig, jeg afleverede den i banke, og fik gennem banken udbetalt en findeløn. Er det for findelønnens skyld kan du aflevere den hos politiet og gøre opmærksom på at du forventer findeløn, Man har vist krav på 10%

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-04-05 16:43

Ved du ikke hvor du har købt varen, der må da være et udgangspunkt.

Hvis du overvejer at politianmelde den pågældende, så gør det i stedet for at klare det på egen hånd.

Politiet vil kunne finde frem til den pågældende, hvis de vil/kan godkende anmeldelsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 16:44

Men du må da kende personens navn, firmanavn o.s.v. så skal du bare gå til politiet. Du har vel også modtaget en Ordrebekræftelse, en Faktura eller lign.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-04-05 16:46

Jeg tror, der er handlet privat.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 16-04-05 16:51

problemet er at at det er købt under et brugernavn og personen har brugt falsk navn til at oprette med. den såkaldte kvittering jeg har fået sendt en kopi af . kan ikke registrigeres hos postdanmark. det eneste jeg ved er at den skulle være sendt fra åbyhøj posthus. og så har jeg konto nr jeg har overført pengene til.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 16-04-05 16:52

det er korrekt .privat.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-04-05 17:23

jannina

Et eller andet sted må du jo have "mødt" den pågældende, som du har handlet med, hvor?

Du har fået en kopi af en kvittering, hvem har sendt den til dig?

Jeg ville nok melde det til politiet, du er måske ikke den eneste, der er blevet snydt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-04-05 17:24

ups, der skulle stå janinna

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 17:25

Så er du nok mere på den end du er med på den. Men prøv politiet. Jeg er ikke sikker på at de kan hjælpe dig, men for opbyggelse af en sag imod svinehunden bør du gøre det alligevel. Du er garanteret ikke den eneste han har røvrendt.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-05 17:26
Kommentar
Fra : janinna

Dato : 16-04-05 17:32

på noget der hedder www.trendsales.dk en net køb/salg/bytte for private. .personen under det bruger navn som da han solgte til mig.har personens email adresse,men det hjælper mig jo ikke.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-04-05 17:36

Har du kontaktet Trendsales og fortalt dem om det du har været ude for?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 17:38

Den hjemmeside skal du selvfølgeligt også give politiet samt anmelde den til Forbrugerrådet. Se jakjoe's link. Du burde nok også lægge en advarsel på Kandu som et tip under kategorien Hjemmesider. AJ

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-04-05 17:45

Hjemmesiden har vel ikke skylden!

De kan ikke stå inde for at en vare bliver leveret. Det er handel mellem private, som i dba.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 16-04-05 17:47

trandsales er kontaktet og personen er blevet udelukket. men de kan hellere ikke hjælpe. jeg har som løsning skrevet til personen at han har 5 dage til at sende varen eller indsætte pengene på min konto. ellers anmelder jeg ham til politiet. men som der bliver skrevet her, får jeg nok ikke noget ud af det,andet end de forhåbeligt kan opbygge en sag mod personen, hvis der er andre der er kommet i samme knibe ved ham.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 17:48

Det ved jeg da ikke ans. En hjemmesideadministrator/firma har vel også et ansvar og viden om hvilke personer/firmaer de linker videre til.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 16-04-05 17:50

det er korrekt, har handlet meget der . første gang det er gået galt.så hjemmesiden er god nok. men som så mange andre steder, hvor folk samles,er der også brodne kar.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 17:51

Der kandu bare se ans. De påtog sig alligevel ansvaret for at udelukke personen. At de siger de ikke kan hjælpe mere, skal politiet nok finde ud af. Det mener jeg nemlig sagtens de kan, de har helt sikkert hans IP-adresse o.s.v. Om de vil er noget andet, men når først politiet kommer ind over billedet er det sikkert noget andet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-04-05 17:53

janinna

Gem nu det du har skrevet til personen. Når de 5 dage (hverdage) er gået og du intet har hørt, så kontakter du politiet.

Måske er der hjælp, det håber jeg da.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-05 17:53
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 18:31

jakjoe - ethvert firma kan skrive hvad de vil på deres hjemmeside. Men det forringer IKKE købers rettigheder ifølge loven. Og mange firmaer gør det. De kan også skrive at de fralægger sig ethvert ansvar o.s.v. Men det fratager dem ikke for det ansvar de HAR i.flg. loven.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-05 18:33

Nej, de kan ikke lave deres egne love, det ved jeg godt.

Hvilket ansvar har de så ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 18:39

De har ansvar for at overholde købeloven. Dertil har de ansvar for at overholde Registerloven. Og med hensyn til deres sælgere, har de også pligt til at gemme oplysninger om disse i en vis årrække. Ved ikke hvad den lov hedder. Men selv om Trendsales har ekskluderet den svinske sælger, skal de stadig have hans oplysninger på deres server. Og de skal også udlevere disse data til politiet i påkommende tilfælde (som dette).
M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-04-05 18:42

arne.jakobsen

Du skrev

Citat
Der kandu bare se ans.

Jeg havde tidligere skrevet at hjemmesiden ikke var ansvarlig for at varen blev leveret. Det er hjemmesiden heller ikke. Det er privat handel brugerne imellem.

Det samme som i Den Blå Avis.

At trendsales, så har udelukket brugeren fra siden synes jeg da er et godt tegn fra deres side, men det gør dem ikke ansvarlige for de handler, der bliver indgået brugerne imellem.

janinna

Jeg håber at du får noget positivt ud af det.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-05 19:11

Arne> janinna har ikke købt noget af "trendsales", og derfor kan købeloven ikke gøres ansvarlig over for det firma der lægger teknik til andres salg !!

Som <ans> skriver, det er som en annonce i avisen, og der er avisen da heller ikke ansvarlig, for det der sælges gennem annoncerne. Puha, så turde ingen da lægge spalteplads til rådighed.

Når/hvis politiet kommer ind i sagen, så er det deres metoder der måske kan finde synderen !!
Nu ved vi jo ikke hvor megt energi vil lægge i sådan en sag.

Og til <janinna> Held og lykke med at få varerne eller pengene.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-05 19:13

Nu ved vi jo ikke hvor megt energi vil lægge i sådan en sag. =

Nu ved vi jo ikke hvor meget energi de vil lægge i sådan en sag.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-04-05 19:14

OK jakjoe, men ihvertfald de andre ting jeg skriver.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-04-05 20:02

janinna

Jeg har netop i TV-avisen fra TV2 set et indlæg om Trendsales.

Der blev holdt er "marked" hvor brugerne mødtes. Der var salg,køb og bytte.

Alle var glade. Og Trendsales ville holde lignende "markeder" rundt om i Danmark.

Hvor er det trist for dig at du har mødt en "svindler"

Men sådan noget tror jeg desværre vil fortsætte.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-04-05 20:07

Trendsales fik da en lille flot reklame ud af det !!
Det er jo heller ikke dem der er svindlerne.

Det er mere sikkert at gå til et byttemøde end til salg via nettet, og der vil komme flere sådanne arrangementer oplyste indehaveren/stifteren af Trendsales.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-04-05 20:28

Ja, de fik en god reklame.

Det er bare trist at janinna har været uheldig.

Men som jeg har forstået det er det kun denne ene gang.

janinna har jo været tilfreds tidligere.

Jeg håber at man kan få ram på ham/hende. Jeg tror, at der er sket det samme for flere.

Kommentar
Fra : johannah

Dato : 17-04-05 11:06

Hej Janinna

Jeg har prøvet alt det, du har været igennem på Trendsales. Købte for snart et år siden en meget dyr anorak, der viste sig at være beskadiget. Det vil fylde en roman at fortælle, hvordan sagen er forløbet. Det gemmer jeg til den er afsluttet, så skal jeg nok skrive hele den groteske historie på Trendsales. Vil blot nævne her, at jeg har haft med en klinisk psykopat at gøre, og at sagen nu er hos advokat og kommer for retten efter sommerferien.
Mht. at få oplyst bankkontonummer på sælger, så SKAL du have oplyst, hvem du har indbetalt pengene til. Sig fx til din bankrådgiver (få en aftale med ham/hende), at sælger påstår, at han ikke har modtaget pengene. Så MÅ de oplyse dig om, hvem du så har indbetalt pengege til! Du må samle så mange beviser sammen som muligt, hvis du vil gå videre med sagen. Politiet vil næppe tage sig af den, men prøv en gratis retshjælp. Skriv handelen fra TS samt al mailkorrespondance ud. Og held og lykke!

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 12-01-06 10:22

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-01-06 10:32

Hvordan endte det hele?

Tak