/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Schæfer?
Fra : sprit73
Vist : 2885 gange
150 point
Dato : 04-03-05 08:54

Hej,

Nogen der kan anbefale en god schæfer-opdrætter? Eller gøre opmærksom på en man skal holde sig væk fra?

Bor på sjælland - men kører gerne efter den rette opdrætter

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-03-05 09:03

Danmarks bedste for øjeblikket er kennel "Priwat" i Blæsbjerg nord for Fr.havn
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : lunadc

Dato : 04-03-05 09:46

Det kommer da helt an på hvad det er for en schæfer du skal bruge.
Udstilling, brugshund eller hvad?
Se evnt på DKK's hjemmeside her kan du se både brugsprøver og udstillingsresultater, og samtidig kan du se HD statistik, det er jo også meget væsentlig, de gode hunde kommer ofte fra de samme linier så det giver noget at vælge ud fra.
Bodil

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 04-03-05 13:29

dabj-

Hvorfor er det den bedste?

/sprit

Kommentar
Fra : eisner

Dato : 04-03-05 14:41

Jeg kan anbefale mindst disse to, hvis man vil have en brugshund:
www.chade.dk, min egen er her fra
www.kennel-vestegnen.dk

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 150 point
Dato : 04-03-05 15:46

->sprit73
Havde ikke tænkt på det med udstillingshunde, da jeg selv er brugshundemand.
"Priwat" ligger i øjeblikket i toppen med brugshunde jvf. deres afkomst hærgen på konkurencepladserne

Kommentar
Fra : takskaldeha

Dato : 04-03-05 20:59

Kennel Gubbengård har jeg hørt godt om og den ligger i hvert tilfælde på Sjælland.

Godkendelse af svar
Fra : sprit73

Dato : 07-03-05 14:01

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-03-05 16:55

Det var så lidt
Held og lykke
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : chrislj

Dato : 28-06-07 21:53

Vil absolut ikke anbefale kennel "Holst" som ligger i Horsens. Har lige fået aflivet Vores ellers dejlige schæfer på 1 ½ år.
Den fejlede ALT. Har haft min 7 forskellige dyrlæger til at se på den, men der var intet at stille op. Hun lignede en meget udsultet hund, da hendes organer ikke kunne optage føden. Hun var sulten ligegyldigt hvor meget mad hun fik, desuden havde hun også D-hofter og lagermideallegi. Vi har fået hende scannet, fotograferet og fået taget diverse blodprøver, men man har ikke kunne pege direkte på hvad hunden fejlede udover først nævnte sygdomme.
Desuden havde vi en meget ubehagelig samtale med opdrætteren, som stort set var ligeglade og desuden ikke gad tale mere med os om den hund!!!!!
Desværre har jeg mistanke om der har været noget galt med mange af de hvalpe der er kommet derfra.
Har andre haft lign. oplevelser med kennel Holst hører jeg meget gerne fra jer.