/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Quick Time har overtaget...
Fra : BentSimonsen
Vist : 776 gange
44 point
Dato : 22-02-05 14:09

Hej, jeg har et problem med quick time..
Når jeg åbner mpeg, avi, wma, osv osv.. Filer over internettet, bliver de åbnet i quick time..
Det tager så lang tid at åbne filerne, så vil hellere bruge Windows Media Player..

Jeg har slået alle fil typerne fra i quick time.. Men det virker stadig ikke..
Og er der også en måde, hvorpå man kan åbne quick time, uden at den automatisk.. Sætter den til at køre under startop...?

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 22-02-05 14:32

Hold shift nede mens du højrerklikker på film-ikonet.
vælg Åben Med > Vælg Program > find media player > sæt flueben nederst 'åben altid denne type'....

Mvh Niels

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 54 point
Dato : 22-02-05 14:36

Hmm.. Tror egentlig ikke det virker..
Hva med at slette Quicktime - så åbner den vel i et andet (mediaplayer) program.

Mvh Niels

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-05 15:37

Ja slet den og geninstaller når du får brug for den og når du så installerer spørges der om det skal være din hoved mediaplayer så skal du svarer nej
Mvh Sune

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 22-02-05 15:55

jeg er enig.. hvis du har taget alle filtyperne fra... så bruger du vel heller ikke programmet til noget.Så kan du da bare slette det

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 22-02-05 17:40

Ja så bliver jeg vel nødt til at slette den...
Men bruger quick time til at se *.mov filer..

Sunowich, havde sagt nej til at den skulle være min hoved media player.. Da jeg installerede det..

Men så når jeg engang får brug for at se nogle *.mov filer hvordan undgår jeg så at den starter op, hver gang windows starter...
Kan man ikke lave en eller anden regkey, som blokere dette...?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-02-05 19:38

Det er almindeligt kendt, at det sidst installeret program, har den frækhed at tro, at det skal være det fortrukne til alle de filetyper som det understøtter.

Men du kan ændre det ved at gå ind i accosiering og fortælle, hvilket filetyper der skal bruge hvilket program som det fortrukne.
Så behøver du ikke at slette Quick Time!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-05 22:35

Mht hvad der starter op med Windovs kan du styrer i kør skriv msconfig så kommer der et vindue op hvor et faneblad hedder start der kan du med flueben til eller fra bestemme hvad der starter med op
Mvh Sune

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 27-02-05 13:02

severino, havde været inde i fil accosiering og slå det hele fra.. Men virker ikke..

Sunowich, Hvis jeg sletter den under opstart med msconfig og køre quick time igen..
Er den automatisk blevet sat til at køre under opstart igen.. Det samme hvis jeg sletter opstarten fra Regedit og Hijackthis..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-02-05 13:31

Jamen så må den værer sat til din default player under indstillinger for quicktime
eller skal du prøve at slå systemgendannelse fra når du slette den og til igen bagefter
Mvh Sune

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-02-05 17:44

Bent!
Du skal ikke slå den fra men henvise filerne til et andet program.

Sunowich!
Det har ikke meget med config at gøre. Den styre kun hvilket programmer der skal startes op ved opstart. Det har ingen virkning for hvor filer accosiere sig hen.

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 28-02-05 22:26

Har egentlig slettet quicktime, og det virker udemærket..
Men det jeg synes jeg mangler, er at vide hvordan man kan undgå at quicktime, starter..
Hver gang computeren startes..?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-02-05 22:48

Hvis din Quicktime starter sammen med din windows, så er det fordi den er markeret ude i "msconfig" under "start"

Alle de programmer du ikke vil have til at starte op samtidig med windows, fjerner du bare fluebenet i "start" - Herefter genstarter du maskinen.
Herefter skal du klikke på ikonet på skrivebordet, når du skal bruge programmet. - Dog kan du starte det ved at klikke på en filtype der associere til dette program.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-03-05 00:24

Øhh Severino det har jeg jo forklaret tidligere i dette spørgsmål
men det duer jo åbenbart ikke Har du prøvet at slå sysgendannelse fra medens du indstiller den ??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 01-03-05 16:19

severino.. Hvis jeg havde fulgt dit råd med Msconfig.. Og slået fluebenet fra, ved quicktime
under start..
Ville det også have virket indtil jeg skulle bruge programmet igen..
Fordi hver gang jeg bruger quicktime, bliver den sat til at køre under opstart igen..
Og det er det der plager mig lige nu...

Sunowich, hvad mener du mens jeg indstiller den..
Snakker du stadig om fil associerering...?
Fordi der har jeg ikk noget problem mere...

Godkendelse af svar
Fra : BentSimonsen

Dato : 10-03-05 01:41

Tak for svaret NielsPT.
Men tror ikk jeg kan åbne *.mov filerne i en anden player..
Men dit svar løste da hovedproblemet..