/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke åbne billeder
Fra : provinsbabe
Vist : 1757 gange
100 point
Dato : 09-01-05 00:31

Jeg har et problem, der går ud på at jeg ikke kan åbne billeder. Når jeg åbner mappen de ligger i, kan jeg godt se dem som de små ikoner. Og når jeg vælger "vis store ikoner" kan jeg se dem i miniformat, men når jeg dobbeltklikker, kan de ikke åbnes, der kommer istedet en besked der siger "Der er ikke noget eksempel at vise".
De er i et format som hedder .mix , det har jeg aldrig hørt om. Jeg har forsøgt at omdøbe dem til f.eks. .jpg, det hjalp intet.
Det er ikke min egen maskine, så jeg ved ikke hvad der kan være sket, og ejeren har heller ingen idé om det, men han siger det er noget der er kommet, altså det har ikke været sådan hele tiden.
Håber nogen kan hjælpe. Tak
PS: det er ligemeget hvilket program vi har forsøgt at åbne med, ingen kan vise dem...
Styresystemet er XP pro

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-01-05 00:40

http://filext.com/detaillist.php?extdetail=MIX

Her kan du se nogle programmer der bruger .mix

Mit gæt er at det er Picture It der bruger dem

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-01-05 00:50

Find et andet program at åbne dem med, gør sådan:
Højreklik på billedet,
find åbn med, så får du forskellige muligheder, afhængigt af hvad du har
på din computer.
Ellers læg tedd's link ind,så skulle du kunne komme videre.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 09-01-05 02:14

*.mix filer åbnes med microsoft photodraw eller som tedd skriver picture it

(copy from net)

PhotoDraw was created mostly so Microsoft could bundle it with editions of Microsoft Office, where they could include it in a features checklist to make their suite "better" than others'. But it was so lacking in features and such a dead-end for anyone who wanted to do any real image editing or drawing, that they've discontinued it! (So much for the myth of Microsoft always being a "safe" choice.) Their remaining product in the category (Picture It!) is just a toy. So what's an "orphaned" PhotoDraw user to do? Pick one of these:

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-01-05 09:43

Hvis ejeren ved hvornår problemet er opstået kan det måske reddes med en systemgendannelse ??????

ps.. mix filer kan normalt åbnes med stort set alle grafikprogrammer - det skulle vel ikke være sådan at der er noget galt med programmet eller det måske ikke eksisterer mere osv ???

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 09-01-05 12:16

Prøv med irfan view. Det kan åbne de fleste billedfiler.
Det er lille, smart og nemt at gå til. Lavet af en skæg, bosnisk fætter, der hedder Irfan (IKKE Øøfan, han er ikke amerikaner)
www.irfanview.com

Installér programmet, åbn det og hent dit .mix ind og se, hvad der sker.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-01-05 13:42

Hej
Hvis jeg forstår forklaringen på dette link "http://filext.com/detaillist.php?extdetail=MIX" fra tedd, er filtypen .mix faktisk en kombination af .png billeder og wav lyd, gemt fra programmet "Command & Conquer Picture/Sound File ", og de skal kunne vises/afspilles i Winamp. Der findes garanteret også et program der kan skille billede og lyd af, hvis man bare viste hvilket.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 09-01-05 13:59

Kære provinspige. Det er et godt spørgsmål, detteher.
Prøv at højreklik på filen og "åbn med". Så skulle/burde en række relevante programmer vise sig.
Hvis ikke, så find et lydprogram under "vælg program" (nederst i rækken).
Er lydprogrammet Mediaplayer ikke indbygget i Windows?

Accepteret svar
Fra : huntermis

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-05 19:06

det er kun et program der kan åbne den og det er som sagt microsoft photodraw , for jeg sider med programmet ( 3 cdér) her foran mig , så såre simpelt er det.
er det vigtige billeder du har og er det noget som andre må se , for så kan jag da godt konvertere den til bmp/jpg

mvh huntermis

Godkendelse af svar
Fra : provinsbabe

Dato : 09-01-05 19:46

Tak for svaret huntermis. Men det er så mange billeder det drejer sig om, ellers skal du have mange tak

Kommentar
Fra : provinsbabe

Dato : 09-01-05 19:46

Også tak til alle I andre

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 10-01-05 01:28

hej provinsbabe

jeg kan da sende cd1 ( som du kun behøver for at gøre dit arbejde )

via denne mail sender http://s11.yousendit.com/

hvis du vil have det

Kommentar
Fra : provinsbabe

Dato : 10-01-05 21:26

Ja tak, det var rigtig pænt af dig

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 11-01-05 04:56

nu skal jeg bare bruge din mail og her har jeg lavet en mail på ofir.dk du kan sende din mail til den
på adressen huntermis@ofir.dk