/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
BackUp af X-Box Spil
Fra : baller
Vist : 458 gange
100 point
Dato : 28-12-04 18:21

Hey !
Jeg har lavet et backup af nogle af mine X-BOX spil.
Jeg tog et spil og lave en ISO af den og derefter extractet den i Qwix og sidder nu med et problem.
Qwix lavede dem om til 3 andre filer

Bink (467 Mb)
Maps (3.85 Gb)
default.xbe (4.63 Mb)

Også er det lige hvad skal jeg vælge i Nero for at brænde den DVD skive. Og hvad er det UDF egentlig for noget.
Træls at komme så langt og ikke kan brænde/spille det dumme backup.
På forhånd tak Baller :0)

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 28-12-04 19:58

Qwix? det lyder da osse som noget lort... (sorry) brug Alcohol 120 % eller Clone CD eller Deamon tools. og UDF er noget der skal bruge hvis en film skal afspilles i en gammel DVD afspiller (altså fra dengang DVD var helt nyt) så det er ikke aktuelt.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 28-12-04 20:12

Kan X boxen kan afspille ISO filen ? Ellers fortæl lige hvad format,X box afspiller i

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 28-12-04 20:13

Jeg mener ,kan X boxen ikke afspille ,hvis du brænder ISO filen?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-12-04 20:23

de skal brændes specialt
Og *.XBE en filen xboxen skal bruge få at læse cd'en

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 28-12-04 20:38
Kommentar
Fra : baller

Dato : 29-12-04 01:26

Hej !
Har fundet ud af man skal lave en ny ISO af de 3 filer og brænde dem med NERO smart og vælge Burn Image To Disc.
Gjorde det men min XBOX vil stadig ikke afspille den.
btw. Den er chippet med en Executer 2.
Måske man skulle invistere i en ny harddisk og FTP spillene over.
Men lader tråden kører noget mere HVIS nu der skulle sidde en X Haj derude :0)
Ses..

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-12-04 11:06

er det xbox crystal (den klare/gennemsigtige) ???

Kommentar
Fra : baller

Dato : 29-12-04 19:07

Nope en Limited Edition Grøn/gennemsigtig Fra 2003 så det må være en 1.5 version. :0)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-12-04 19:55

dvd drevet skal bare vare et samsung og ikke philips/har de samme problemmer vil ikke læse dvd'erne prøvet dem hos flere dem der har samsung har ikke det problem

Kommentar
Fra : baller

Dato : 29-12-04 21:30

Hvad skal jeg sige...
Andet end jeg allerede har prøvet at afspille brændte skiver der i og spil på "andre" skiver. Og der kører de fint.
Måske er det mig der ikke brænder det rigtigt.
Hvis der er nogen der kender en dansk og ret detaljeret guide på hvordan man Laver FTP mellem XB og PC.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 29-12-04 21:44

Du skal nok stile spgm til sådan en som MOLEKYLE,han kan vist brygge en guide sammen til dig,bare henvis til dette spgm og sæt 1 point

Kommentar
Fra : baller

Dato : 29-12-04 23:12

Så var det lige jeg tænkte.. Molekyle.. Who the heck is he ?
Og hvordan får man lige fat i ham ?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 29-12-04 23:18

I stil et spgm Overskrift:MOLEKYLE
I boxen under Henv til spgm

http://www.kandu.dk/dk/spg/56998

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-12-04 11:17

Han hedder MOLOKYLE

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-04 12:15

baller -> Du kan bare slette dit spørgsmål til mig : http://www.kandu.dk/dk/spg/57082

Jeg har aldrig rodet med Xbox (jeg spiller nemlig ikke), så FTP til Xbox kan jeg desværre ikke være behjælpelig med, men kik på dette :

http://www.xbox-scene.com/articles/ftp-ie.php

'Normalt' er det sådan at mange skiver kun vil afspilles i den brænder der brændte dem. Ofte er drevene ikke 100% centreret og dette kan give problemer især med DVD, da datatætheden er større. Nu ved jeg ikke ved hvilken hastighed du har brændt spillet med, men det er altid en god idé at brænde ved 1 til 1 gange hastighed. Brænder man f.eks. 8 X hastighed øges muligheden for fejl især hvis skiven skal læses et andet sted end der den er brændt.

Mht. at brænde til Xbox, så læs lige denne tråd : http://www.edbpriser.dk/community/forum/Thread.asp?ID=38592

Held og lykke...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : baller

Dato : 31-12-04 01:46

Takker for hjælpen. Havde godt nok været inde på den tråd på EDB priser før. Men altid godt med en hjælper på hukommelsen.
Syntes bare der er lidt for mange regler på EDB Priser´s forum. Føler mig bedre tilpas på kandu. Men det er vel en smags sag.
Jeg lader lige tråden kører lidt endnu, der kunne jo nok være en X Haj mere derude, som kan hjælpe selvom han/hende nok lige skal over de vilde nytårs tømmermænd :0)
Men Godt Nytår forrresten.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 31-12-04 08:38

Tak og i lige måde baller

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : baller

Dato : 23-02-05 11:50

Tak for svaret molokyle.