/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
EventLog fejler
Fra : viggo
Vist : 829 gange
20 point
Dato : 16-01-01 09:39

Hej,
Min EventLog applikation kan ikke starte.
Hvergang jeg forsøger at starte den, fejler den med "memory access ...".
Jeg ved ikke hvordan det er opstået, men er der nogen,
som ved havd der skal til for at afhjælpe dette ?
Er der nogen filer som er løbet løbsk ?

Viggo Andersen

Kommentar
Fra : kennethSN

Dato : 17-01-01 14:41

Det lyder ikke godt.
Hvad er hele fejlmeldingen som windows skriver (memory access ...?).
Har du andre fejl på computeren ?
Er den harddisk fyldt op ? Der tænker jeg på om der er plads til din swap fil på harddisken.

MVH

Kenneth Nørregaard

Kommentar
Fra : viggo

Dato : 18-01-01 18:20

Hej Kenneth,
Fejlmeldingen er som følger:
Oversskriften af selve message box :''Event Viewer: mmc.exe - Application Error''
Tekste i boksen er: ''The instruction at "0x77e85656" referenced memory at "0x00000038". The memory could not be ''read''

Der er flere Gb frit på disken.
Men hvor gemme den sin EventLog fil ?

Viggo Andersen

Accepteret svar
Fra : kennethSN

Modtaget 20 point
Dato : 22-01-01 22:38

Hej Viggo !

Jeg forstår ikke helt din fejlmelding ang. ''''Event Viewer: mmc.exe - Application Error''''.
MMC.exe er jo Microsoft management console. Denne har ikke noget at gøre med Event Viewerén, med mindre du har lagt event Viewer ind i MMC ?
Kan du starte din MMC ?

Det kan da godt være at din EventLog fil er "løbet løbsk" Du kan jo prøve at slette den og lade Windows oprette en ny.

Prøv følgende:

Gå ind i services.
Åben Event Log.
Vælg Disabled inde under startup type.
Genstart computer.
Slet SysEvent.EVT filen inde under C:\winnt\system32\config.
Gå ind i services.
Åben Event log.
Vælg Automatic inde under startup type.
Vælg start og OK.

Din Event Log fil er nu slette. Næste gang du starter Windows vil den oprette en ny eventlog fil (SysEvent.EVT).

Hvis dette ikke hjælper på dit problem, vil jeg foreslå at kører en recovery. (Er på Windows CDèn)

Held og lykke.

Hilsen

Kenneth Nørregaard

Godkendelse af svar
Fra : viggo

Dato : 29-01-01 21:51

Tak for hjælpen, det hjalp gevaldigt på det.

Viggo Andersen