/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Kørekort til Motorcykel
Fra : lancia
Vist : 887 gange
2 point
Dato : 18-06-01 01:58

Er der nogen der ved hvordan man billigst mulig, kan få lavet et kørekort til motorcykel i Dagens Danmark?
Det er efterhånden så dyrt at få kørekort idag, at jeg har tænkt på om der var en mulighed for at tage det i udlandet, i forbindelse med en ferie og så konvertere det til Dansk når man kom hjem.
Jeg har kørekort til bil og kan godt finde ud af at køre motorcykel, så jeg finder det ikke uansvarligt at tage kørekort til motorcykel udenom de danske køreskoler.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 08:54

On Sun, 17 Jun 2001 23:58:21 GMT, "lancia" <lancia.news@kandu.dk>
wrote:

>Er der nogen der ved hvordan man billigst mulig, kan få lavet et
>kørekort til motorcykel i Dagens Danmark?
>Det er efterhånden så dyrt at få kørekort idag, at jeg har tænkt på om
>der var en mulighed for at tage det i udlandet, i forbindelse med en
>ferie og så konvertere det til Dansk når man kom hjem.
>Jeg har kørekort til bil og kan godt finde ud af at køre motorcykel, så
>jeg finder det ikke uansvarligt at tage kørekort til motorcykel udenom
>de danske køreskoler.

Naaa, den går vist ikke, medmindre du vil emmigrere... men et MC-kort
kan da laves til en 7kilo i DK...
--
Flemming - XJ600S

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 11:13

Hej alle!

Flemming svarede Lancia:

>> Det er efterhånden så dyrt at få kørekort idag, at jeg har tænkt på om
>> der var en mulighed for at tage det i udlandet, i forbindelse med en
>> ferie og så konvertere det til Dansk når man kom hjem.

> Naaa, den går vist ikke, medmindre du vil emmigrere... men et MC-kort
> kan da laves til en 7kilo i DK...

Hvor?

Imko på SU i Vejle, hvor de sidste 5 kørelærere jeg har spurgt vil ha 11,5k.

Der iøvrigt svagt husker noget fra en tråd sidste år omkring at ta' til US,
få et kørekort for ca 50$, derefter ta til norge og få det konverteret til
et norsk, for derefter at få konverteret det norske til et dansk... :p

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-06-01 11:00

> > Naaa, den går vist ikke, medmindre du vil emmigrere... men et MC-kort
> > kan da laves til en 7kilo i DK...
>
> Hvor?
>
> Imko på SU i Vejle, hvor de sidste 5 kørelærere jeg har spurgt vil ha
11,5k.
>

Hej,

Kærsten har lige fået MC kortet (igår), og det har så kostet MIG 6.500,-
incl. teori og køreprøven !!
Det var hos Hans Jensen, som holder til i Møldrup (ca. 20 km fra Hobro). Og
han kan fanges på tlf. nr. 86 69 16 97.

Mvh.
Heine
ZZR 600E (som fruen nu tror er hendes ?!? ;) )

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-06-01 08:19

On Tue, 19 Jun 2001 11:12:31 +0100, themaze <themaze@hansen.mail.dk>
wrote:

>
>Hej alle!
>
>Flemming svarede Lancia:
>
>>> Det er efterhånden så dyrt at få kørekort idag, at jeg har tænkt på om
>>> der var en mulighed for at tage det i udlandet, i forbindelse med en
>>> ferie og så konvertere det til Dansk når man kom hjem.
>
>> Naaa, den går vist ikke, medmindre du vil emmigrere... men et MC-kort
>> kan da laves til en 7kilo i DK...
>
>Hvor?
>

Sidst set i Sønderborg
....og de fire, der tog til prøverne omkring samme tid, bestod alle
første gang, hvilket vel ikke er uvæsentligt...

--
Flemming - XJ600S

Accepteret svar
Fra : rinder

Modtaget 2 point
Dato : 02-07-01 18:07

Generelt set ser det ud som om, at hvis en kørelærer ikke er medlem af den lokale kørelærer-forening (ofte medførende ulovlige prisaftaler), så er hans priser lavere.

Check den lokale forening, og de lokale kørelærere, og se hvem der ikke er medlem.
-Det kan endda være han har egen prøvebane.

Ofte hjælper det at tage lidt udenfor de store byer.

/Michael, CB500