/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
køb af marauder vz 800
Fra : tikkavuf
Vist : 796 gange
20 point
Dato : 12-12-04 16:54

Hej mc´ister

Jeg vil gerne høre om nogle gode og dårlige erfaringer med marauder vz 800. Jeg fik kørekortet i sommers og er ret vild med denne cruiser, så hvis I sidder derude og kender til denne mc, ville jeg blive glad for at høre om fordele og ulemper ved den for.

kh anja

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 12-12-04 19:21

Det er en rigtig fin maskine.
Kører godt og faktisk aldrig problemer ud over almindelig vedligeholdelse.
Det eneste minus jeg har hørt, at kørestillingen kan blive lidt ubekvem ved længere ture med jævn høj hastighed.
Men det er så til en fyr på 185, så det er nok forskelligt fra person til person.
mvh dova

Kommentar
Fra : tikkavuf

Dato : 12-12-04 23:14

hej igen

jamen det lyder jo fint, men jeg kunne godt tænke mig et svar fra en som havde ejet sådan en mc, hvad denne person syntes om maskinen

Er der i øvrigt nogen som kan fortælle mig, hvad man skal passe på som førstegangskøber af mc ?
Er det bedst at købe hos forhandler, da de jo giver garanti ?
hvis der er nogen som sidder med knaldgode råd, så må i gerne komme med dem.

kh Anja

Kommentar
Fra : Hoemme

Dato : 19-12-04 11:16

hej anja hvis du ikke har haft kigget ind på Suzuki shopper club danmark(sccd.dk) kan du spørge i deres forum da der er flere af deres medlemmer der kører den

Godkendelse af svar
Fra : tikkavuf

Dato : 19-12-04 13:03

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Bruce_W

Dato : 12-02-05 20:07

Hej Anja
Jeg har selv en Marauder 2001, har haft en del motorcykler både sport og klasikker, og må sige at arauder er den bedste cykel jeg har haft.
Det er rigtigt som der skrives et man bliver lidt træt efter et par timers kørsel ved høj hastighed, jeg har dog også fremflytter sæt og et bredere styr så jeg sidder for alvor og bruger kroppen om bremsefaldskærm, men man vender sig til det.
Det eneste problem jeg har oplevet var nogle ledninger der var gnavet over ved tank og styr så der røg sikringer hver ang jeg kørte over et bump, fejlen var dog billig at rette.
Men kan kun anbefale denne cykel især når man tænker på klassens andre maskiner så får man her rigelig med power i motoren, tager selv de "store" yamahaer uden problemer ved lyskrydset.
Så den kan du roligt kaste dig ud i.

Mvh