/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
WC-kumme i 70ér farver
Fra : nexsus
Vist : 4338 gange
20 point
Dato : 10-12-04 10:34

Vi skal have skiftet vores WC-kumme ud, men vores badeværelse er fra 1978, og vi kan ikke finde en forhandler, som sælger WC-kummer i modefarverne fra 70érne. Vores forsikringsselskab mener, at der er en forhandler ved Djursland, men vi kan ikke finde ham!!
Kan nogen oplyse os, hvem der forhandler WC-kummer i brune farver?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-04 10:37

Skal den WC-kumme være brun?

Hvorfor ikke skifte påde WC-kumme og håndvask til hvid?

Kommentar
Fra : nexsus

Dato : 10-12-04 10:46

Vi overvejer at skifte både vask og WC, men badekaret - som er indbygget - er også brunt, og så det bliver lige pludslig en omkostelig affære. Vores forsikring dækker toiletskaden, så vores plan er at undersøge, hvad et nyt brunt toilet koster incl. moms og montering, og derefter vurdere, om vi kan finde et mere moderne toilet samt vask-arrangement.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-12-04 10:54
Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 30 point
Dato : 10-12-04 10:56

Jeg spurgte kun, da jeg selv fra mit forsikringsselskab fik dækket både WC-kumme, håndvask og nyt blandingsbatteri.
Det var WC-kummen der skulle udskiftes, den var "mørk orange" håndvasken havde samme farve.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-12-04 10:57

jeg mener at de farvet 70 er udgået men det kan overstående fortælle eller er der byggegenbrugspladser freks sydhavnen bådhavnsgade eller lmm køge

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-12-04 11:01

Følg rotw's forslag.
Keldd (Blik og Rør)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-12-04 11:11

Linket http://www.sanitets-eksperten.dk/ som rotw henviser til,kan måske give gevinst i
afdelingen i Gothersgade nede i kælderen ( Københavnsområdet).Jeg har flere gange hentet netop brune overdele til cisterner der var smadret der. (Forresten er jeg imponeret over linkets billede,virkelig godt håndværk).
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-04 11:27

Skal den WC-kumme være en hængeskål eller skal den stå på gulvet?

Sanitets-eksperten har en kastaniebrun hængeskål til 1000,- (Valby afd.)

Held og lykke med din søgen, men jeg tvivler på at du kan finde en WC-kumme i den samme brune farve.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-04 11:43

Hold lige øje med hulafstanden hvis det skal være væghængt.
Der findes to afstande, som Keldd nok kan huske udenad.

Godkendelse af svar
Fra : nexsus

Dato : 10-12-04 11:50

Tak for svaret ans. Jeg har igen kontaktet forsikringselskabet, som godtager at skifte både WC-kumme og håndvask., men badekaret må fortsat være orange-brunt!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-04 12:07

Selv tak nexsus

Jeg vil så håbe på, at du kan leve med et brunt badekar.

Hilsen ans og

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-04 14:20

Et Orange/brunt badekar er da flot............bare vent - moden er ved at skifte.
Det ved jeg, for vi har skiftet alt til Hvidt. Selv vandhanerne er hvide.