/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Urin Sur og basisk
Fra : Efunder
Vist : 1068 gange
20 point
Dato : 17-06-01 19:05

Hej!

Vores hund har fornylig haft en "sten" i blæren som måtte opereres ud. For at der ikke skal komme flere sten i fremtiden, må den kun få mad som gør dens urin sur (så bliver stenene opløst inden de gør skade.
Uheldigvis er det kun dyrelægen som forhandler dette mad - og det er hundedyrt. Vi er selvfølgelig villige til at betale prisen. MEN det kan da ikke passe at det kun er dyrelægens specielle mad som kan gøre urinen sur???
Mit spørgsmål er altså:
Findes der noget mad som gør urinen sur???
Opskrifter, henvisninger og links er velkomne! :)

På forhånd tak

/Erik F.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-01 19:16

gi ham (går ud fra det er en hanhund) c-vitaminer eller thranebær saft...det
gør urinen mere sur!

Mvh

Jo-Ann

"Efunder" <Efunder.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:cq5X6.2359$hi6.343774@news000.worldonline.dk...
> Hej!
>
> Vores hund har fornylig haft en "sten" i blæren som måtte opereres ud.
> For at der ikke skal komme flere sten i fremtiden, må den kun få mad som
> gør dens urin sur (så bliver stenene opløst inden de gør skade.
> Uheldigvis er det kun dyrelægen som forhandler dette mad - og det er
> hundedyrt. Vi er selvfølgelig villige til at betale prisen. MEN det kan
> da ikke passe at det kun er dyrelægens specielle mad som kan gøre urinen
> sur???
> Mit spørgsmål er altså:
> Findes der noget mad som gør urinen sur???
> Opskrifter, henvisninger og links er velkomne! :)
>
> På forhånd tak
>
> /Erik F.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Efunder

Dato : 17-06-01 21:00

ja men den kan vel ikke leve af C-vitaminer alene...Så altså findes der ikke noget mad som man kan tilberede også servere?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-01 21:52

Hej
Jeg har ofte oplevet at små tæver, har haft en lettere urinsvejs-infektion
på grund af deres korte urinrør.
Dyrlægen råder mig til at give c-vitaminer, fordi det gør urinen sur, så
bakterierne ikke kan trives deri. Han siger, det skal være de "gammeldags
små sure c-vitaminer" - altså ikke de, man kan få i dag som brusetabletter
og som ikke gør maven "sur".
Ordinationen til en hvalp er 1 stk. om dagen.
Det er nok en noget billigere løsning. Et glas med 100 koster omkring 20 kr
i håndkøb.
Hilsen Anne Mette Mørup

Anne Mette Mørup
Kennel Spring Swift
Nakkevej 5
Risgårde
9640 Farsø
Tlf.: 98 63 64 11
Mobil: 22 51 57 91
Spring.swift.labrador@mail.tele.dk
http://www.members.tripod.com/springswift
"Efunder" <Efunder.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:cq5X6.2359$hi6.343774@news000.worldonline.dk...

Accepteret svar
Fra : hjr

Modtaget 20 point
Dato : 18-06-01 11:07

hej

prøv med det her
http://www.vet.dk/special.htm

hjr