/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
formatering
Fra : vaxen
Vist : 554 gange
50 point
Dato : 28-11-04 10:44

Jeg bliver desværre nødt til at formatere min harddisk, men kan næsten ikke holde tanke ud om, at skulle lave hele mit adressekartotek igen og at jeg mister alle mine foretrukne i Explorer.. Er der noget hurtigt og smart i Windows, der kan hjælpe mig, så jeg bliver fri for det?
Jeg bliver nødt til at rense partitionen fuldstændig, så reparation af windows er desværre ikke nok....

Vaxen

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-11-04 10:47
Kommentar
Fra : acronym

Dato : 28-11-04 10:48

I outlook express kopierer du alle .dbx filer (mails) og .wab (adresse) filen til en cd-rom. Efter installation kopierer du filerne op på skrivebordet og importerer dem herefter til OE.

I outlook kopierer du alle .pst filer (mails, adressekartotek, kalender etc.). Efter installation kopierer du filerne op på skrivebordet og importerer dem herefter til Outlook

Mvh

Accepteret svar
Fra : kvolsgaard

Modtaget 60 point
Dato : 28-11-04 10:49

Gem en kopi af Mail, adresser, fortrukne, doc mv. inden du formatere og genindlæs dem efter ny installation.

Hvis du bruger Outlook heder mail filerne *.pst. I denne fil ligger også dine adrreser og kalender.
Hvis du bruger Outlook Express hedder mail filerne *.dbx eller *.mbx alt efter hvilken version du benytter. Adresserne ligger i filen *.wab
Foretrukne kan du gemme ved at køre guiden import/export under IE og menuen filer.

Hilsen

Kvolsgaard.

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 28-11-04 11:02

Tak for det hurtige og præcise svar, kvolsgaard.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 28-11-04 11:06

Selv tak.

Kvolsgaard.