/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Tilslutning af opvaskemaskine
Fra : amdij
Vist : 5601 gange
50 point
Dato : 06-08-02 16:04

Må man selv tilslutte en opvaskemaskine til koldtvands ledningen hvis det er efter ballofix'en?

Hvis ja, Hvad skal man bruge?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-08-02 17:46

HUSK der SKAL være en kontraventil foran en opvaskemaskine. Reglen er godt nok lidt åndsvag, men det er altså ved lov.
Der findes ballofixer med indbygget kontraventil, men man skal være sikker på at det er den rigtige.

MVH

Accepteret svar
Fra : theking

Modtaget 50 point
Dato : 06-08-02 22:16

Ja , du må godt selv tilslutte din opvaskemaskine hvis der er gjordt klar på dine vandrør samt afløbsledning.Du skal også huske at montere en drypbakke under din maskine, hvis den ikke står på vandtæt gulv.Hvis ikke der er gjordt klar, må du ikke tilslutte den, da der også skal laves papire til din vandforsygning, og dette kun kan laves af Aut VVS.
M.V.H Theking.

Kommentar
Fra : bernhard

Dato : 02-09-02 23:04

Jeg har købt en bordopvaskemaskine.
De påstår at 60 grader tager ca 50 minutter - min klarer det på under det halve - er det fordi jeg (modsat hvad der står i instruktionen) har monteret til det varme vand (ca 45 grader)??

Hvad sker der iøvrigt ved det - vasker den ringere eller hva??

Bernhard

Kommentar
Fra : bernhard

Dato : 04-09-02 13:04

Hvad er "faren" ved at tilslutte til varmt vand - hvis der alligevel er kontraventil på ..er det pga af selve opvaskekvaliteten - eller slid på maskinen (mere kalk i vandet??)

Bernhard

Kommentar
Fra : theking

Dato : 06-09-02 23:19

Det er ikke så godt at tilslutte opvaskemaskinen til det varme vand, da den så også skyller i varmt vand, og de æggehvidestoffer der findes i nogle madvare så "brænder" fast til servicet.
med venlig hilsen The King.