/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hvilken fladskærm til små penge?
Fra : bennybilstrup
Vist : 837 gange
50 point
Dato : 24-11-04 13:03

Jeg skal have købt en fladskærm til min gamle far, der alene bruger pc´eren til tekstbehandling - måske kommer han senere på internet.
Grunden til at det skal være en fladskærm er alene, at det skal stå på et lille kontor.
Jeg har set en ViewSonic VA521 15" til knap 1.800 - er det ikke et OK køb?

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-11-04 13:10

Hej Benny

Eller en Acer 15" TFT til 1710,- Viewsonic er fuldt på højde med andre producenter, Acer er en lille smule dårligere i vinkel perspektivet (hvor stor vinkel kan du se 100% på skærmen). HUSK!!!!! at der på begge disse kun er 12 mdr. 100% garanti, og 12 mdr. rep. = undvær skærmen i begge tilfælde.

Jeg ville tage en AOC (eller Samsung) som godt nok er lidt dyrere (ca. 150 kr.) men til gengæld giver de 3 års on-site garanti med ombytning indenfor 2-3 dage.

Lars

Kommentar
Fra : bennybilstrup

Dato : 24-11-04 13:16

Hvor finder jeg en en AOC (eller Samsung)?
Du har vel ikke også forstand på grafikkort - jeg skal gerne have fundet en der er passer til hans minimale behov?

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-11-04 13:42

AOC kan du finde på: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=108911, og tag endelig den billigste, da de 3 års garanti gives af producenten/distributøren og IKKE af forretningen.

Samsung finder du på samme måde, bare ved at vælge samsung som producent i stedet for AOC.

Jeg ville personligt tage en AOC 720A, da den kun koster 2048, og det er en 17" - som du skal sammenligne med ca. 1800 for "kun" en 15"". Han bliver mere glad for de 17" i det lange løb.

Af grafikkort ville jeg vælge ATI eller Nvidia. A/Open har nogle udemærkede Nvidia kort til en billig penge (ca. en 450-5005 kr. for de billigste inkl. moms), og ATI har også noget i samme kategori. Om du vælger det ene eller det andet er udelukkende en smagssag, da de begge opfylder de samme krav.

Vær opmærksom på at hvis du vil spille de nyere spil på samme maskine eller bare have nogle nye indlæringsprogrammer (behovet vokser) så skal du min. tage 128 MB fra begge producenter og for Nvidia vedkommende skal de være Gforce5 FX5200 som mindste mål. Jeg bruger selv et A/open med 256 MB og sønnen har et ATI.

Du kan nok finde "licencierede" Nvidia grafikkort lidt billigere end ATI kortene - check EDB priser igen, der får du det største udvalg

Lars

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 60 point
Dato : 24-11-04 13:44

Ups - der skal stå 450-550 kr. - satans til små knapper =`

Lars

Godkendelse af svar
Fra : bennybilstrup

Dato : 24-11-04 13:52

Tak for svarene Lars Frohn - det var lækkert med hurtige og præcise råd, der bærer tydelig præg af, at du ikke er en kommisionsbetalt sælger.