/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Er der en løsning maksimeret vindue?
Fra : k_m_s
Vist : 1883 gange
300 point
Dato : 18-11-04 18:21

Hej

Her har været utallige spørgsmål om at huske et vindues størelse når man åbner et browser vindue igen.
Alle de svar jeg har set har gået ud på at trække det gendanet vindue til den størelse man vil have.
Jeg ved ikke om de svar har været misforstået men det jeg gerne vil have er at vinduet åbner i maksimeret størelse, altså så man ikke kan justere størelsen på dem.
Når jeg dob.klikker på en genvej på skrivebordet åbner vinduet i gendanet tilstand, det skal åbne i maksimeret tilstand.
Ved kig på egenskaber for genvejen er der ingen mulighed for at sætte flueben ved "åbne i maksimeret tilstand"

Kan det i det hele taget lade sig gøre????

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : ComPlet

Dato : 18-11-04 18:28

hold Shift tasten nede og maksimer,

Kommentar
Fra : ComPlet

Dato : 18-11-04 18:32

Har du prøvet at højreklikke på genvejen, og vælge åbn maksimeret?

Kommentar
Fra : t2o_acid

Dato : 18-11-04 18:45

Højreklik på det link du vil åben maksimeret. Vælg "Egenskaber" Under fanen "Genvej" finder du det punkt der hedder "Kør" og her vælger du "Maksimeret"

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 18-11-04 18:46

prøv at hente Avant browser

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-11-04 06:37

Der er ikke andre muligheder med IE så vidt jeg ved.

1.) Åbn et vindue træk det ud, så det fylder skærmen og luk det. Alle genveje/link vil åbne i denne størrelse.

2.) Er der tale om at åbne et vindue fra en genvej til IE kan man : Maxemere et vindue og lukke med ALT + F4 (..ikke med [X] i højre hjørne). Næste gang en genvej til IE benyttes f.eks. fra Skrivebordet/Qiucktak baren eller via Start->Programmer->IE vil vinduet åbnes maximeret.

3.) Et alternativ er at bruge en startside lavet på denne denne måde : http://www.kandu.dk/dk/tip/8669
Når først du begynder at browse fra dette vindue, vil alle 'fremtidige' vinduer i samme 'surf' være i fuld skærm, men vær opmærksom på du ikke kan 'se' browseren, så du må lære en del genveje udenad :

Citat
Luk vindue = ALT + F4

Tilbage = TAB + BACKSPACE

Næste vindue = ALT + ESC

Forrige vindue = ALT + SHIFT + ESC

Browse åbne vinduer = ALT + TAB

Proceslinje = CRTL + ESC

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 19-11-04 08:28

man kan evt. trykke F11

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 28-11-04 01:33

Hej

Der er intet der virker, jeg har på fornemmelsen at det ikke bare sådan kan lade sig gøre. IE bestemmer hvilken størelse et vindue skal åbne i og det er ikke lige til at ændre uden videre.

jeg forhøjer og ser om der kommer nogle gyldne råd.

Hilsen
K_M_S

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 28-11-04 10:14

Hvis det er en bestemt URL, der åbner et vindue i f.eks. 640 X 320 pixels (Det kan man nemlig programmere det til at gøre i javascript ved kald af funktionen window.open(...) : http://www.infimum.dk/HTML/JSwindows.html#ref_3_2 ) og du lukker dette vindue, vil det næste vindue du åbner være i 640 X 320 pixels.

Dette kan du intet gøre ved

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 29-11-04 12:44

Tak for svaret molokyle.
Jamen så er det jo bare sådan.
Men det er meget rart at vide hvorfor, så tak for svaret.
Hilsen K_M_S