/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Er PlayStation2 generelt totalt skod til~
Fra : Ladmorillo
Vist : 544 gange
318 point
Dato : 30-07-02 00:49

Jeg har en PlayStation 2, som afspiller spil (både på CD og DVD) fuldstændig perfekt, men når det kommer til at afspille DVD film, stinker den totalt.

Midt inde i en film, kan den finde på pludselig at stoppe helt og skrive "Unable to read disk", eller springer lange stykker af filmen over. Det sker uanset hvor meget man pudser sin DVD, og det løser ikke problemet bare at slukke og tænde igen, eller lignende.

Dette problem forekommer meget tit, det er meget sjældent, at der går 30 minutter, hvor det ikke sker.

Nu vil jeg så vide, er alle PlayStations ududelige, når det kommer til film, eller er der bare noget galt med min?

Venlig hilsen
En meget gal og desperat filmelsker

PS: Jeg har forsøgt mig med rense-skiver til PlayStation'en, men de hjælper ikke.
PPS: Lad nu være med at skrive, at problemet løses ved at jeg køber en anden DVD afspiller. :)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-07-02 00:57

Hej Ladmorillo,

tja... om alle PlayStations er uduelige til at afspille DVD'er... mener jeg ikke...

Min lillesøster og svoger har en PlayStation 2, og den Afspiller perfekt DVD-film... så de er faktisk glade for at de ikke også investerede i en DVD afspiller, men kun nøjedes med at købe PlayStation 2...

er der Stadigvæk garanti på den?
for så vil jeg da foreslå dig at få dem til at kigge på den og få den repareret... eller byttet til en ny... for den skulle kunne afspillede DVD'er uden problemer...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 328 point
Dato : 30-07-02 01:28

Hej igen,

jeg fandt lige denne her Artikel...
http://www.ab-net.dk/psx2.asp
den nævner noget om en fejl... så hvis du sku' være så uheldig at have denne fejl... så må du jo ku' få gjort noget ved det...

PlayStation 2, sku' hvis den har fået instillet sin regionskode, være indstillet på kode 2 for Europa... er den ikke det så vil jeg få dem til at indstille den til det... idet det er den Region Danmark hører ind under...

men det ser nu også nærmere ud til at der er Kode 1 den ikke ka' afspille uden hjælpemidler... -->
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?command=6782
Playstation 2 DVD Region X Key (PS2)...

men jeg vil da foreslå dig at få nogen til at kigge på den... og håber for dig at garantien stadigvæk dutter...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Ladmorillo

Dato : 04-08-02 11:48

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 09:31

"Ladmorillo" <Ladmorillo.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:o%349.6094$G3.787389@news010.worldonline.dk...

> Jeg har en PlayStation 2, som afspiller spil (både på CD og DVD)
> fuldstændig perfekt, men når det kommer til at afspille DVD film,
> stinker den totalt.

Jeg har læst flere anmeldelser hvor den ikke vinder for billedkvalitet. Jeg
har dog aldrig læst om folk der har de problemer du beskriver.
Har du den stående lodret? Dette kunne måske være årsagen.

> Nu vil jeg så vide, er alle PlayStations ududelige, når det kommer til
> film, eller er der bare noget galt med min?

Måske der er noget galt med din, det er ikke til at sige. Du kan jo altid
prøve at indlevere den til rep, måske er det noget garantien dækker. Hvis
der ikke er garanti på, så er det sikkert billigere at købe en
dvd-afspiller.

> PPS: Lad nu være med at skrive, at problemet løses ved at jeg køber en
> anden DVD afspiller. :)

Vil dog sige at det helt sikkert vil løse problemet. En playstation er en
maskine til spil, at den kan afspille dvd-film er blot en bonus, som man
ikke skal tillægge for stor betydning.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 09:45

Ladmorillo wrote:
> Jeg har en PlayStation 2, som afspiller spil (både på CD og DVD)
> fuldstændig perfekt, men når det kommer til at afspille DVD film,
> stinker den totalt.
>
> Midt inde i en film, kan den finde på pludselig at stoppe helt og
> skrive "Unable to read disk", eller springer lange stykker af filmen
> over. Det sker uanset hvor meget man pudser sin DVD, og det løser
> ikke problemet bare at slukke og tænde igen, eller lignende.

Jeg kender et par stykker der fik skiftet DVD drevet ud i deres PS2 ret
hurtigt efter de købte den. Jeg vil tro det er et "kendt problem" du har
der. Hvis der stadig er garanti på dyret så kan du måske få det skiftet
ud også.

-Sune

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 20:34

> Nu vil jeg så vide, er alle PlayStations ududelige, når det kommer til
> film, eller er der bare noget galt med min?

Tjaaa, jeg har brugt min til dvdafspilning en del gange uden problemer.
Oplever du samme problem med spil på DVD-skiver?

> PS: Jeg har forsøgt mig med rense-skiver til PlayStation'en, men de
> hjælper ikke.
> PPS: Lad nu være med at skrive, at problemet løses ved at jeg køber en
> anden DVD afspiller. :)
(er sandheden ilde hørt?)

mvh Peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-08-02 02:04

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse
news:LU449.6292$G3.791653@news010.worldonline.dk...
>
> Vil dog sige at det helt sikkert vil løse problemet. En playstation er
en
> maskine til spil, at den kan afspille dvd-film er blot en bonus, som
man
> ikke skal tillægge for stor betydning.

På den anden side, når nu apparatet er solgt med lovning om at det kan
afspille DVD-film, så har det osse bare at kunne det. At billede og lyd
så ikke svarer til en stand-alone maskines kan man vel leve med.

--
Esben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-08-02 10:17

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aisgan$bmu$1@sunsite.dk...

> På den anden side, når nu apparatet er solgt med lovning om at det kan
> afspille DVD-film, så har det osse bare at kunne det. At billede og lyd
> så ikke svarer til en stand-alone maskines kan man vel leve med.

Det har du delvist ret i, man skal ikke finde sig i dårlig kvalitet og hvis
man gør er det ens egen skyld. Det kan ikke udelukkes at PS2'en er defekt,
derfor burde den indleveres til rep.
Den kan jo også afspille filmene, den gør det bare langt fra så godt som man
kunne ønske. Akkurat som en billig stand-alone model, der tit lader meget
tilbage at ønske om billedkvaliteten.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.