/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
TDC Pro@ccess -> Cisco 1401 -> helt åben
Fra : trd_johnnyb
Vist : 534 gange
40 point
Dato : 13-06-01 13:00

Jeg ønsker at konfigurere min Cisco 1401 router således at der er fuldt hul igennem til internettet (via TDC pro@ccess), dvs. åbent på alle porte, ingen filtre osv. Er det muligt med den konfiguration som TDC kører i den anden ende? Er det muligt at undgå at Routeren laver NAT? da min jeg allerede har en firewall der udfører denne process!

Mvh

Johnny B

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-06-01 12:53

"trd_johnnyb" <trd_johnnyb.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:UHHV6.283$VQ4.7820@news010.worldonline.dk...
> Jeg ønsker at konfigurere min Cisco 1401 router således at der er fuldt
> hul igennem til internettet (via TDC pro@ccess), dvs. åbent på alle
> porte, ingen filtre osv. Er det muligt med den konfiguration som TDC
> kører i den anden ende? Er det muligt at undgå at Routeren laver NAT? da
> min jeg allerede har en firewall der udfører denne process!

Det vil jeg mene det er! Du skal bare ansøge TeleDK om et par ekstra
offentlige IP-adresser.
Jeg ved at man, når man bestiller produktet kan få ekstra IP-adresser.
Hvordan du så konfigurerer routeren ved jeg dog ikke, da jeg ikke kender
1401'eren.

Jens

Accepteret svar
Fra : janus141

Modtaget 40 point
Dato : 15-06-01 01:50

Du kan nok få din router til at imitere en Bridge, men det er ikke sikkert, at TDC's DSLAM er så interesseret i at du gør det. Jeg ved, at hvis du gør det trick på Cybercitys linie, trainer din linie ikke mere (læs: du får ingen IP adresse tildelt). Og ja, jeg skulle mene det er muligt at få åbnet for alle porte, så der er fuld hul igennem. Der er dog den hage, at du lejer dit udstyr af TDC, dvs. det er deres ejendom, og de derfor kræver at det er autoriserede personer (læs: en TDC tekniker) der udfører dette indgreb. Det koster, så vidt jeg kan huske... uhm, det har jeg glemt, men det er mange penge!

Vh Janus