Hvis du har problemer med at se andre computere i din arbejdsgruppe og du ikke kan få adgang til de delte mapper, kan det skyldes at NetBIOS over TCP/IP er slået fra på din maskine, eller der ikke findes en maskine i netværket som har "Computer Browser"-servicen kørende.
For at løse problemet gør du følgende :
(Eventuelt på alle maskiner i netværket)
Via Kontrolpanelet vælger du "Netværks- og Internetforbindelser" -> "Netværksforbindelser"
Højreklik på "LAN-forbindelse" og vælg "Egenskaber".
Markér "Internetprotokol (TCP/IP)" og tryk på "Egenskaber".
Tryk på "Avanceret..."
Vælg fanebladet "WINS" og sørg for at "Aktiver NetBIOS over TCP/IP" er valgt.
Tryk "OK", "OK" og "Luk"
For at starte "Computer Browser"-servicen gøres følgende :
Højreklik på "Denne Computer" og vælg "Administrer". (Eller Start -> Kør... "compmgmt.msc")
Udvid punktet "Tjenester og programmer". Markér punktet "Tjenester".
Find "Computerbrowser" i listen. Hvis den ikke er angivet med status "Startet" højreklikker du på servicen og vælger "Start". Højreklik derefter og vælg "Egenskaber". Her sørger du for at Starttype er sat til "Automatisk". Tryk "OK".