/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP product key!
Fra : zix
Vist : 445 gange
35 point
Dato : 07-10-04 13:24

Hey... kan I hjælpe??
jeg har købt en computer i føtex og der var ik Windows cd med...
en dag blev jeg nød til at formate min computer...jeg har lånet min vens windows cd og jeg har min egen product key. Spørgsmålet er: må jeg godt bruge min product key???

mvh
zix

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 45 point
Dato : 07-10-04 13:27

Du må have fået sådan en discount model hvor man har lagt en recovery ind på en partition og har du slettet den er du jo nødt til, at bruge en cd-rom og da du jo har betalt for din product key må du også gerne anvende den så længe det er på den computer som product key'en hører til.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 07-10-04 13:27

Hvorfor skulle du ikke måtte det? Der er jo betalt for din licens, det er det der er afgørende.

Kommentar
Fra : svampen_arne

Dato : 07-10-04 13:28

Ellers må du have et cracknr den får du nok ikke for 35 point.
Svampen

Godkendelse af svar
Fra : zix

Dato : 07-10-04 13:32

1000. Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : zix

Dato : 07-10-04 13:35

men også tak for alle!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-10-04 13:43

Du kan købe en ny Windows XP cd-rom til dit licens nummer, men så skal du have fat i en Microsoft (partner) forhandler for Føtex kan nok ikke hjælpe dig selv om de burde. Du kan jo spørge dem.
Det er en slem uskik de er begyndt med.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : zix

Dato : 07-10-04 13:49

Tak BjarneD

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 07-10-04 13:55

BjarneD, det burde ikke være tilladt at sælge en sådan pc. Vores datter og svigersøn købte en af slagsen i Bilka, med præinstalleret xp home - uden nogen former for cd'er med. Jeg skulle så hjælpe dem med at få den op at køre og der var en fejl i opstarten som krævede xp cd indsat, hvilket de ikke havde. Da min xp er pro, duede den naturligvis ikke og de måtte tilbage med pc'en og der gik yderligere 14 dage før de fik den tilbage - med cd'er.
Det burde være en selvfølge at der fulgte cd med. det hænder jo dog af og til man har brug for den.

Håber det kører for dig nu zix

mvh
anyway

Kommentar
Fra : zix

Dato : 07-10-04 14:07

anyway------------>>undskyld...!! jeg købte også computeren i Bilka..ahhh hvor dum jeg er!!
jeg ringede til firmaet (HP) så sagde de at jeg får CD'er om en uge så ventede jeg over 20 dage og fik ik noget.. da jeg ringede igen sagde de til mig at jeg har ik bestilt nogen CD'er!!!