/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ftp server på ADSL med speedstream route~
Fra : Rune
Vist : 453 gange
20 point
Dato : 10-06-01 00:00

Hej

Hvordan skal Speedstream routeren (fra TDC) være konfigureret når jeg vil lave en ftp-server med programmet serv-u?

Rune

Accepteret svar
Fra : streak

Modtaget 20 point
Dato : 15-06-01 16:23

Det du gør er at lave en åben konfiguration i routeren.
Derfefter gør du flg:
1. Gå ind i Avanceret Komf
2. Gå ind i Specielle Internet Applikationer
3. Opret en ny profil som du laver aktiv.
4. Udgående konf. du sådan: Protokol: TCP, Port Interval: START: 20 SLUT: 21
5. Indgående konf. du sådan: Protokol: UDP, Port Interval: START: 20 SLUT: 21
6. Tryk på tilføj for at oprette den
7. Gå ind i Avanceret konf igen. Vælg Prædefinerede NAPT serveren
8. Aktiver FTP og indtast IP på den maskine der skal stå for serveren.

Dette har jeg gjort mange gange for mine venner og der virker HVER gang

Kommentar
Fra : streak

Dato : 15-06-01 16:25

Forresten ... Janus .. Det koster altså ikke noget at få hjælp at en TDC tekniker .....

Den opsætning jeg har beskrevet ovenfor er til en Speedstream 2601 router ... jeg håber at det er sådan en du har !!

Godkendelse af svar
Fra : Rune

Dato : 16-06-01 17:48

Tak for svaret streak.

Kommentar
Fra : Panther888

Dato : 17-08-01 17:20

Hvordan konfigurerer man så ftp-severen - og med hvilken IP-adresse.
hvilken IP adresse skal man, som client, logge på ftp'en med ?

Kommentar
Fra : streak

Dato : 17-08-01 17:29

Du skal logge på med den ip du har på wan siden af routeren. Dvs. ikke 192.168.1.1
Hvad mener du med FTP server ?? Hvis du mener det program du vil bruge som selve serveren, så får den nok som standard tildelt den ip routeren giver dit netkort, det er derfor at man skal konf. routeren til at understøtte ftp. Hvis du f.eks. har mere end en pc'er sat på den via en hub, kan du lave en routnings tabel, hvor du skriver hvilken intern ip adresse ftp serveren skal køre på.

Kommentar
Fra : ReneStisen

Dato : 08-10-01 14:20

Hej jeg har nu kæmpet i et par dage med at få sat en ftp server op igennem en speedstream 2601 router og en hub uden held, så det er måske her hjælpen kan hentes ?
Jeg har en pc´er som skal bruges som server og en hub som er koblet imellem pc´eren og routeren.
Så er spørgsmålet om der er en der vil skære ud i pap for mig hvordan jeg sættet min server op.

Hilsen Rene Stisen

Kommentar
Fra : ReneStisen

Dato : 08-10-01 14:23

Lige et tillæg.
En medarbejder hos tdc påstår at det kan lade sig gøre med basis konfiguration i
speedstream routeren. kan det passe ???

Kommentar
Fra : Fredericia

Dato : 16-01-02 23:05

Hej men jer
Kig lige her på denne side http://jespersen.dyndns.dk

Kommentar
Fra : ReneStisen

Dato : 17-01-02 08:53

Ok. For at gøre det klart for alle kan jeg meddele jer at man sagtens og nemt kan opsætte en server med en speedstream 2601 router i basis konfiguration.
Og det kører ubeklageligt.

Her er lidt hjælp til at sætte det op.

I adresse feltet i din browser taster du " 192.168.1.1 "
Så klikker du på " Avanceret konfiguration " nederst på siden.
Derefter klikker du på " Prædefinerede NAPT Servere "
Her sætter du flueben i " FTP Til " og indtaster den
ip adresse din pc har.(Ikke den du har ud til nettet.)

That´s it !
Nu skulle din server virke såfremt du har sat din server rigtigt op.

Ps. Jeg bruger selv Bullet Proof G6 Ftp server. Det er nemt at sætte
op.