/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
fra kassette til pc til cd hvordan ?
Fra : miritdk
Vist : 734 gange
100 point
Dato : 23-09-04 23:16

nogen der ved - ingen link tak - hvordan man overfører fra musikkassetter til pc og derefter kan brændes ud på cd ???
Jeg ved ikke meget lige om det så håber på svar

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-09-04 23:24

Det er sådan set nemt, du sætter din båndoptager til dit line-in stik bag på komputeren.
det svære er at gætte hvad at du kender til stik.
Jeg formåder at det skal være en almendelig musikcd du vil have lavet.
det kan gøres med mediaplayer version 9 men sikkert også med tidligere udgaver.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-04 23:31

natmaden - iflg de oplysninger jeg har brug for så er det både med medieplayer og musicmatch - tror jeg har fattet dig - men skriv lige lidt at følge op på

Kommentar
Fra : jgreve

Dato : 23-09-04 23:34

Jeg har hørt, at man kan købe et kabel til/fra PC som man kan bruge til tv og andet tilbehør, men jeg ved ikke hvad det hedder. Derfor vil jeg forslå dig at du går ned til din Pc forhandler og hør om ikke han har det kabel som du skal bruge.
mvh
Jørn

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 23-09-04 23:40

Her er hvordan du får det til at virke
Du skal bruge en audiokabel
http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50098.HTM
den der er vist på linket er den samme som min bortset fra at den der er gøn er sort på min.
Du tager den røde og hvide stik og putter dem i bag på-lad os sige det er kassettebånd du vil bruge til at få over på cd-så kommer du dem i der hvor der på din kasette står line out-er det til grammofonen sætter du den røde og hvide bagpå den hvor der står line out-den anden stik skal i din computers lydkort-under line.
Så skal du hvis du vil gøre som jeg downloade audiograpper- http://www.audiograbber.com-us.net/
Når du har dovnloadet den og åbnet den-skal du i programmet gå op under filer og vælge den der hedder line in sampling-så starte du bare henholdsvis din kassette eller grammofon og så klikke du bare der hvor der står record-og bagefter skal du bare gemme filen.
Indstillinger for dine lydegenskaber skal være følgende(som jeg beskriver er den måde som min står)
Højreklik på dit lydikon
Vælg-åbn indstillinger for lydstyrke
Vælg fanen indstillinger
Klik på egenskaber
Vælg indspilling-klik på ok
Den eneste jeg har flueben i her er den der hedder line in.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 23-09-04 23:42

Ethvert lydkort hat et hul til at putte et jack-stik ind i den afdeling, hvor man gerne vil have lyd ind.
Det gør man så og putter den anden ende af kablet ind i et tilsvarende stik i båndoptageren (der hvor der gerne skulle sendes lyd ud)

Sæt det sammen og opstart dit optager program på computeren. (F.eks. Tilbehør-Underholdning-Lydoptager.)
Sæt den igang med at optage og tænd for din båndoptager.
Det kommer der en wav-fil ud af som de fleste brænderprogrammer automatisk oversætter til tracks på en musik cd.
Du kan også konvertere dem til MP3 så du kan høre dem i din mp3-afspiller.

Held og lykke

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-09-04 23:49

Tillæg

Har selv stillet samme spørgsmål her.

http://www.kandu.dk/dk/spg/8753

Kandubrugeren catbody har også næsten det samme spørgsmål her,som jeg hjalp med

http://www.kandu.dk/dk/spg/8727

Så der er lidt at læse på.

Mvh
Brian

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-04 23:56

Tak for svaret briani. kom til at acceptere på det første - men begge dine indlæg var fine - håber du får lidt søvn

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-09-04 00:01

Takker

Håber du får det til at virke.

Mvh og sov godt når den tid kommer

Brian

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-09-04 00:11

Jeg bryder hvad du skrev om link, da jeg syntes at dette link fra et ældre tips skrevet af Clan.
dækker hvad du skal bruge.
http://www.folketshus.dk/spillefolk/tips/audio-cd.pdf

det er et meget simpelt kabel og hvis båndoptageren sidder til et stereoanlæg, så er der (forhåbentligt)
2 runde stik bagpå(line-out), stikkene hedder phono, på din komputer er det jo et lille rundt et,
som der magen til dem på et par hovedtelefoner (3.5mm. mini-jack)
kablet/ledningen har altså 2 phonostik i den ene ende , og 1 minijack i den anden.
kablet er ikke dyrt og kan fås i fona,føtex,osv. Et kabel på 2-3meter, gætter jeg koster under 80kr.
Hvis at du bor i nærheden af kbh. kan jeg anbefale Brink,,,
http://www.brinck.dk - ups et link til
Brinck Elektronik KBH
Frederiksborggade 42
1360 København K
Tlf : 33 11 15 70
Der får du det nok til 15-25kr.
--
Hvis det er fra eks. en Walkman er princippet det samme, men kablet skal have mini-jack i begge ender.
i walkmanden sætter du det i istædet for dine hovedtelefoner, og den anden i komputerens line-in.

Når at du er kommet her til bør du kunne høre dine bånd på komputeren, og hvis ikke.
Åben komputerens lydmikser(Højtalerikon i nederste venstre hjørne)(der skal dobbeltklikkes)
der er så en lydstyrkekontrol til line-in, og den er mange gange slået fra, slå den til.
hvis at lyden skratter, så er det sikkert fordi at walkmandens lydstyrke er skruet for højt op,
så prøv dig frem, til du er tilfreds.

musikmatch er et godt program, til foremålet. normalt vil det jo bruge lyden fra cd-drevet.
dette ændres i musicmatch-menuen options->Recorder->Source, hvor du selfølgelig vælger "Line-In"

puh der er dømt skrivekrampe.
har du prøvet at bruge musicMatch til at gemme musik på pc'en før?
For det bliver næste Trin.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-09-04 00:14

Hmm briani det jo link
Held og lykke med det