/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Dyrere med Euro på Kreta ?
Fra : norlinde
Vist : 468 gange
50 point
Dato : 14-07-02 20:31

Er der nogen der har været på Kreta i sommer ? Er der også blevet meget dyrere der efter indførslen af Euro. Jeg skal til Chania ( Agii Apostoli) i august, og det var rart at vide hvor dyrt der er dernede ligenu.
Mvh
Anita

Kommentar
Fra : calista

Dato : 14-07-02 20:44

Ifølge TV2's nyheder her til aften, så er det blevet ganske meget dyrere i hele Middelhavs- området end det var inden indførelsen af Euro'en. Det svarer nu meget til hvad jeg har kunnet læse mig til på div. hjemmesider om rejsemål. (Specielt i Grækenland)
Jeg venter selv på, at en bekendt kommer hjem fra Rhodos på søndag, så hun kan "aflægge rapport" omkring priserne der.

Mvh

Cali

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 60 point
Dato : 14-07-02 21:06

Nogle fra familien kom hjem fra Rhodos sidste søndag, og i følge dem var det blevet dyrere (de har været der før).
Er selv lige kommet hjem fra en rundtur Spanien, Frankrig & Italien. Der er i hvert tilfælde ingenting der er blevet billigere, Dog sytes jeg at det meget nemmere med kun en valuta.
En ting som før kostede 17,56 euro (før den blev indført) koster idag 19,95 euro.
Nogle bekendte var på kreta for 4 uger siden. De syntes nu ikke at det var så billigt, som de havde hørt om. (det skal dog siges at de ikke havde været på Kreta før)

mvh viskinge

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 15-07-02 22:52

hejsa norlinde..

du skal regne med, at det er blevet mellem 10 til 15% dyrere, end det var indførelsen, af EURO´en.

Hvilket også charterselskaberne, er meget utilfredse med, for så vil folket, hellere rejse til østlandene eller asien.

mvh. Melander

ps. god rejse:)