/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Asus P4S533 eller P4B533
Fra : lebt
Vist : 411 gange
25 point
Dato : 28-06-02 13:44

Hvilket af de to bundkort kan anbefales. Jeg skal ikke overclocke - men først og fremmest bruge et system som er klippestabilt i Cubase VST 5.1, Office, Internet & en smule spil. Jeg har altid haft gode erfaringer med Intel (i dette tilfælde P4B533) - men har hørt at SIS (P4S533) er et lige så godt alternativ. Jeg tillader mig dog at tvivle lidt - men hvis jeg kan spare de godt 500,- som Intel er dyrere - så gør jeg naturligvis gerne det. Det skal som nævnt køre klippestabilt under især midisequencerprogrammet Cubase VST 5.1 - også selvom det koster de 500,- ekstra. Nogen erfaringer??? Forslag???

Takker!

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 35 point
Dato : 28-06-02 12:53

Jeg har ikke lige erfaring med Asus's udgave, men generalt må man sige at
Intel er meget mere stabilt end andre. Så hvis du går efter et meget stabilt
system ville jeg vælge Intel.

Hvis jeg selv skulle købe et nyt MB ville jeg godt give de 500 kr. For så er
jeg sikker på at det kører stabilt og uden diverse problemer med tilbehør
som andre chipset kan have

/peter

"lebt" <lebt.news@kandu.dk> wrote in message
news:FUXS8.12764$va.1131761@news000.worldonline.dk...
> Hvilket af de to bundkort kan anbefales. Jeg skal ikke overclocke - men
> først og fremmest bruge et system som er klippestabilt i Cubase VST 5.1,
> Office, Internet & en smule spil. Jeg har altid haft gode erfaringer med
> Intel (i dette tilfælde P4B533) - men har hørt at SIS (P4S533) er et
> lige så godt alternativ. Jeg tillader mig dog at tvivle lidt - men hvis
> jeg kan spare de godt 500,- som Intel er dyrere - så gør jeg naturligvis
> gerne det. Det skal som nævnt køre klippestabilt under især
> midisequencerprogrammet Cubase VST 5.1 - også selvom det koster de 500,-
> ekstra. Nogen erfaringer??? Forslag???
>
> Takker!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : lebt

Dato : 28-06-02 15:26

Tak for svaret Peter.

Kommentar
Fra : lebt

Dato : 28-06-02 15:31

Er der mon nogen der kan uddybe det lidt. Evt. nogen med nogle erfaringer omkring de to nævnte kort???

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-06-02 21:09

Jeg er ikke enig, jeg har haft flere kompabilitetsproblemer med Intel
baserede P4-bundkort end med det SIS-baserede P4S533 (jeg har
tidligere haft Asus P4B266 og Abit TH7-II)!

Jeg har nu to maskiner der kører med P4S533 uden nogen problemer, hvis
man kører XP behøver ikke at installere nogle specielle filer (som med
VIA-kort) den finder det hele selv. Og der er flere fordele ved kortet
da rammen fx kan køre 200 (PC3200) og da der endda også er LAN på
kortet er det en klar vinder - specielt når man ser på prisen.

Mvh Martin

On Fri, 28 Jun 2002 13:53:02 +0200, "Peter" <@.dk> wrote:

>Jeg har ikke lige erfaring med Asus's udgave, men generalt må man sige at
>Intel er meget mere stabilt end andre. Så hvis du går efter et meget stabilt
>system ville jeg vælge Intel.
>
>Hvis jeg selv skulle købe et nyt MB ville jeg godt give de 500 kr. For så er
>jeg sikker på at det kører stabilt og uden diverse problemer med tilbehør
>som andre chipset kan have
>
>/peter
>
>"lebt" <lebt.news@kandu.dk> wrote in message
>news:FUXS8.12764$va.1131761@news000.worldonline.dk...
>> Hvilket af de to bundkort kan anbefales. Jeg skal ikke overclocke - men
>> først og fremmest bruge et system som er klippestabilt i Cubase VST 5.1,
>> Office, Internet & en smule spil. Jeg har altid haft gode erfaringer med
>> Intel (i dette tilfælde P4B533) - men har hørt at SIS (P4S533) er et
>> lige så godt alternativ. Jeg tillader mig dog at tvivle lidt - men hvis
>> jeg kan spare de godt 500,- som Intel er dyrere - så gør jeg naturligvis
>> gerne det. Det skal som nævnt køre klippestabilt under især
>> midisequencerprogrammet Cubase VST 5.1 - også selvom det koster de 500,-
>> ekstra. Nogen erfaringer??? Forslag???
>>
>> Takker!
>>
>> --
>> Leveret af:
>> http://www.kandu.dk/
>> "Vejen til en hurtig løsning"
>>
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-06-02 00:06

"lebt" <lebt.news@kandu.dk> wrote in message
news:FUXS8.12764$va.1131761@news000.worldonline.dk...
> Hvilket af de to bundkort kan anbefales.

Bemærk at P4S533 understøtter DDR333 (PC2700) RAM mens P4B533 "kun"
understøtter DDR266 (PC2100) RAM. Alt andet lige burde P4S533 være det
hurtigste af de to hvis du anvender den hurtigste RAM til bundkortet.

Der er godt nok to bundkort i P4B533 serien som anvender i845G chipsettet og
det burde give mulighed for at anvende DDR333 RAM, men dette lader ikke til
at være tilfældet hvis man læser produktbladene på ASUS' hjemmeside.

--
Martin

Kommentar
Fra : lebt

Dato : 29-06-02 11:31

Tak for svar! Det blev en P4S533 med 1.6NW & 2x 256MB Samsung PC2700 Ram. Det med at jeg ikke skal overclocke må jeg hellere trække til mig igen. Jeg har fået oplyst at lige netop det valgte (med fordel endda) kan overclockes til næsten uanede højder "uden" at det går ud over stabiliteten. Nu har jeg ikke lige så meget forstand på at overclocke - så er der nogen der har nogle grydeklare opskrifter på en opsætning af ovenstående - så vil det blive hilst meget velkommen. Hvor går grænsen mon ??? Stabilitet er et must! Nogen opskrifter ???

Takker!

¨¨
Lars