/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Er det sikkert?
Fra : Reset
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 31-07-04 10:53

Jeg har brug for nogle CD covers og har fundet et sted ved navn Coverkingdom, som ser ud til at have et righoldigt udvalg, men når man så vil downloade noget, kommer der et pop-up som spørger om vil "installere og køre------" o.s.v. Så er det jeg spørger: Er det sikkert, at sige ja til pop-uppen. Prøv evt. selv her: http://www.coverkingdom.net/coverlist2.php

:Valentin:

Kommentar
Fra : tonnie

Dato : 31-07-04 11:11

NEJ reset gør det IKKE!!!
siger du ja til denne popup boks scorer du dig en trojan downloader med det samme..

mvh tonnie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-04 11:18

Hmm... jeg gik ind og prøvede at hente coveret til B-52's Best of. Coveret kom frem og man kunne bare højreklikke og vælge gem som. Ingen ben i dét og ingen pop-up ???

Imidlertid er jeg usikker på lovligheden af at hente original 'cover art', så jeg lod være at gennemføre proceduren, selvom jeg ejer omtalte lp

Hvad står der i den pop-up du får Reset ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-04 11:19

Ps. Min Sygate firewall brokkede sig heller ikke over noget.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tonnie

Dato : 31-07-04 11:44

hvis du bruge avg 7.0 som jeg gør skriver den med det samme at den indeholder en trojan..

mvh
tonnie

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-07-04 14:06

Du gør klogt i, ikke at sige ja til alle de certifikater der vil installere programmer, selvom dette er signeret af thawte code signing CA, som er det næstestørste signing-sted i verden, og siger god for deres programmer.
Find et sted, som ikke bruger disse certifikater, da alene deres tilstædeværelse kan give rod i din puter.
http://show.supereva.it/copertine/en/copertine/Audio/
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 31-07-04 15:21

Der er kun et at sige, når de der pop-ups dukker op. Tryk på krydset og afvis dem! Det kan være alt fra trojans/virus til spyware og andet snavs! Prøv bare at se hvor mange spørgsmål, der ligger inde under sikkerhed, netop fordi folk uforvarende er kommet til at sige ja til at installere!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 31-07-04 23:24

MOLO. Du spørger hvad der står i min popup,så jeg måtte jo lige ind og prøve igen, da jeg jo selvfølgelig ikke kunne huske det, men så-denne gang kom der ingen popup!

:Valentin:

Godkendelse af svar
Fra : Reset