/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Smalltalk
#NavnPoint
ans 29699
molokyle 27260
Nordsted1 27077
Klaudi 21938
o.v.n. 17081
dova 16181
3773 15982
refi 15492
miritdk 13786
10  Camillasm.. 12371
dova
Fra : jakjoe
Vist : 402 gange
51 point
Dato : 28-07-04 14:09

Hej <dova> jeg håber du har set at <creamygirl> har modtaget svar på spørgsmålet http://www.kandu.dk/dk/spg/44902
En kommentar "stor" eller "lille" vil være velkommen.

Det gav jo anledning til mange meningsudvekslinger.

mvh
jakjoe

 
 
Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 28-07-04 14:19

Bemærk lige min samenkædning af de faktiske forhold.
Creamygirl's brev indeholdt ikke den problemstilling, som jeg mener er afgørende og som faktisk mere eller mindre fremgår af diverse link. Der er sat en oplysning på som ikke fremgår af telefonbogsoplysningen, nemlig en stilling.
Det vil jo ikke være rimeligt at vente på at nogen skulle føle sig forurettet når skaden er sket.


Kommentar
Fra : dova


Dato : 28-07-04 14:30

Hej, jeg havde ikke før du gjorde opmærksom på det, fulgt med i spørgsmålet. Jeg gider nemlig ikke alt det med de mails, så jeg ser kun kommentarerne når jeg klikker ind på spørgsmålene her på siden.
Men jeg har læst det nu, og uanset det svar creamygirl hår fået, er jeg stadig ikke overbevist om at det er iorden.
Og det er den advokat jeg spurgte til råds heller ikke.
Men det der er tvivlsspørgsmålet så vidt vi fandt frem til, er fortolkningen af hvad der kan henføres til Private Forhold.
Der er man åbenbart ikke enige inden for datatilsynet og advokatstanden, så kan man kun gisne om, hvad udfaldet af en evt. retssag ville blive, såfremt en eller anden følte sig krænket og ville køre en sag.
Og ifølge advokaten ville det højst sandsynligvis blive en sag der kunne danne precidens for lignende sager.

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 28-07-04 18:47

Det ser ikke ud til at de to debattører (Dova og Bjarne) har meget tiltro til den søde fuldmægtig fra Datatilsynet

Bjarne´s problemstilling kan måske rokke ved afgørelsen, men jeg mener nu, at spørgsmålet gik på - om det er tilladt at kopiere navn, adresse og telefonnummer ind på en offentlig tilgængelig hjemmeside (ikke andet) og det er det...Asta Basta Bum..!





Kommentar
Fra : ans


Dato : 28-07-04 18:51

creamygirl

Det var det, der var spørgsmålet, og det var det, du fik svar på


Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 28-07-04 19:10

Ans

Yes, sådan er det..! Jeg bøjer mig, selvom jeg troede noget andet

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 28-07-04 19:34

Nu er du kreativ Ans. Spørgsmålet er da afledt af den konkrete situation med maleren eller hva'?

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 28-07-04 19:38

Fortæl hvad du mener Bjarne, jeg er ikke helt med


Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 28-07-04 19:39

Det gør ingen forskel (ifølge Datatilsynet), at spørgsmålet omhandlede en potentiel maler, men det er måske ikke det du hentyder til

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 28-07-04 19:43

"Det var det der var spørgsmålet"
Jeg mener ikke at det var så enkelt da der var tale om, at man koblede en stillingsbetegnelse (som man ikke engang ved om den passer) til de offentlige oplysninger.
Jeg mener ikke at det er krænkende i den konkrete sammenhæng, men har agiteret for at det kunne være det. Jeg har aldrig selv været i telefonbogen netop for at sikre imod misbrug, men det er temmelig besværligt når folk ikke kan finde en.

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 28-07-04 19:45

..og for resten så har jeg særdeles god grund til ikke at stole på at embedsmænd sætter sig ordentligt ind i tingene, men det er en helt anden historie.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 51 point
Dato : 28-07-04 19:48

Nej BjarneD
spørgsmålet var egentlig afledt af, om det var lovligt at foretage sig den handling det er,at skrive folks adresse og tlf. nr. på nettet.
Hvis Maler Olsen har et firma på en adresse og en firmatlf. må det gerne skrives
Men ikke Olsens privatadresse og privattelefon.
Og det er åbenbart fortolkningen af hvad der er private forhold som du kan læse i min kommentar lidt længere oppe i det her spørgsmål.


Kommentar
Fra : dova


Dato : 28-07-04 19:50

BjarneD
Jeg tilslutter mig 100% din sidste kommentar om embedsmændene.

Og cramygirl,
Ringede de eller sendte de en mail?

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 28-07-04 19:50

Ja, ja så siger vi det og så har jeg debatteret ud fra en forkert forudsætning

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 28-07-04 20:32

Dova

Datatilsynet sendte mig en mail, hvor de gjorde opmærksom på, at de havde forsøgt at træffe mig pr. telefon (uden held)
Jeg blev i mailen bedt om at ringe dem op. Forstår du det nu?!

Kommentar
Fra : jakjoe


Dato : 28-07-04 21:44

dova> Tak fordi du kiggede ind

Debatten kører på http://www.kandu.dk/dk/spg/44902

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : jakjoe


Dato : 28-07-04 21:45


                        

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 28-07-04 21:47

(skulle lige vente til efter lukketid) ......og det skummer bare!

Kommentar
Fra : jakjoe


Dato : 28-07-04 21:52

Ja, mon ikke [hør]

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste