|
| Canon printer BJC-2100 Fra : bentedorrit | Vist : 877 gange 150 point Dato : 26-07-04 10:24 |
|
Hvad kan der dog være i vejen med min printer, som ellers har fungeret upåklageligt.
Nu siger den "Der er opstået en BJ-patronfejl. Isæt BJ-patronen korrekt og luk printerens frontdæksel". Det skete ikke i forbindelse med patronskift - og jeg har efterfølgende taget patronen ud og sat i igen flere gange. Jeg mener bestemt at den sidder korrekt. Jeg har også forsøgt mig med en helt ny patron.
Ved at slukke på kontakten og tænde igen kan jeg høre at printeren initialiserer - men den siger ikke helt som vanligt.
Er der nogen, der har et bud på hvad der kan være galt?
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 26-07-04 10:39 |
|
I forbindelse med hvad ...... skete det.
Har du flyttet datakablet.
Har du installeret et program som bruger udprint.
Har du været i >denne comp>egenskaber>hardware/egenskaber........er nogen gule markeringer
| |
|
Tak til Emesen og BjarneD for jeres kommentarer.
Jeg har forsigtigt forsøgt at rengøre kontaktpunkterne på printerhovedet - men desværre hjalp det ikke.
Jeg har ikke installeret noget nyt program og jeg har ikke rørt ved datakablet. Den funktion der hedder "Printerovervågning" angiver "Brugerindgreb" under punktet "Status" og det har jeg svært ved at forstå, for jeg har ikke pillet ved noget og i går aftes var der ingen problemer med at skrive ud. Her til morgen ville jeg igen printe noget ud, men det kan ikke lade sig gøre, fordi printeren nu fortæller mig at patronen ikke er sat korrekt i. Der er heller ingen andre, der har rørt ved printeren. Det er rigtig træls - så det ender nok med at jeg må skrotte den.
| |
|
Jeg har været meget tilfreds med printeren. Men en ny printer kan fås for kr. 399,- (Canon Bubblejet i250). Jeg ved godt nok ikke om der medfølger printerkabel eller om jeg kan bruge det jeg har i forvejen.
| |
| Godkendelse af svar Fra : bentedorrit |
Dato : 31-07-04 10:21 |
|
Tak for svaret BjarneD.
Jeg bøvler stadigvæk med printeren, men er nu nok mest indstillet på at købe en ny printer. Jeg har selvfølgelig også overvejet kun at købe et nyt printhoved, men det ville være ærgerlige penge hvis det så efterfølgende viser sig at printeren stadig ikke vil makke ret.
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 31-07-04 10:28 |
|
Jeg forstår fuldt ud din bekymring og jeg havde selv lidt kriller i maven da jeg brød indpakningen på det nye printhoved. Det er nogle penge, at smide ud hvis det ikke virker.
Ud fra min erfaring med især Canon printere vil jeg mene at du har en fejl på printhovedet eller på syncroniseringen af selve udprintningsfunktionen og på så billig en printer kan det nok ikke svare sig at gøre mere ud af det med mindre man er helt vild med at rode med teknik.
Hilsen
Bjarne
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|