/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Install. af WIN 98 hhv WIN XP
Fra : marcussen1
Vist : 289 gange
220 point
Dato : 29-06-04 21:39

Jeg har 3 harddiske i flytbare hd-skuffer. Den ene HD har jeg formateret og vil nu geninstallere med WIN XP og det har jeg gjort mange gange uden problemer. Min XP - cd er en opgradering, men når jeg forsøger at installere den, går det godt nok i begyndelsen, men midt under installeringer kommer der blå skærm, hvor der står:
Stop: c0000221(forkert kontrolsum for afbildningen). Afbildningen wininet.dll er muligvis defekt. Headerens kontrolsom passer ikke med den beregnede kontrolsum.
Så kan jeg ikke komme videre. Jeg har forsøgt først at installere WIN 98 (XP'en er jo en opgradering) men lige meget hjælper det. Jeg har også prøvet at installere XP direkte på den formaterede harddisk, men resultatet er det samme. Kender nogen problemet, og kan jeg evt. få hjælp?
M v h
Niels

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-06-04 21:49

Når du forsøger med 98 har du så slettet HD igen.
Hvis du har 98 start/bootdiskette så prøv lige:
A:\>fdisk /mbr og enter

Emesen.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 220 point
Dato : 29-06-04 23:05
Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 17-08-05 20:19

Tak for svaret tedd.