/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
sjove øvelser for hunde
Fra : solveig
Vist : 1751 gange
20 point
Dato : 13-06-02 17:03

Hej.
Jeg har en cairn terrier som er 2 år. Hun er meget dygtig, og har hurtig lært alle de øvelser jeg har fundet eks: Sit, dæk, hviske...... osv.
Jeg søger nu andre sjove øvelser. Er der nogen der har en god idè?
Venlig hilsen
Solveig.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-06-02 16:18

Vinke
rækketunge
gå baglænd plads
bukke
rulle
sidde pænt (med forpoterne løftet)
se til venstre/højre
high 5 både med venstre,/højre forpote og begge poter
sidde med godbid på snuden til der bliver sagt ok (eller hvad du nu vælger)
Hente bestemte ting (sko, avis m.m.) på kommando
Lukke skabe
Åbne skabe (ved træk i snor på håndtag)

og der er sikkert mange flere, måske DKK har et link til sider om service
hunde og hvad de skal kunne, og så er det jo bare at gå igang

Hyg jer

Mange hilsner
-Benedikte

"solveig" <solveig.news@kandu.dk> wrote in message
news:4q2O8.34553$N46.1478741@news010.worldonline.dk...
> Hej.
> Jeg har en cairn terrier som er 2 år. Hun er meget dygtig, og har hurtig
> lært alle de øvelser jeg har fundet eks: Sit, dæk, hviske...... osv.
> Jeg søger nu andre sjove øvelser. Er der nogen der har en god idè?
> Venlig hilsen
> Solveig.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-06-02 21:43

Hej Solveig

> Hej.
> Jeg har en cairn terrier som er 2 år. Hun er meget dygtig, og har hurtig
> lært alle de øvelser jeg har fundet eks: Sit, dæk, hviske...... osv.
> Jeg søger nu andre sjove øvelser. Er der nogen der har en god idè?
> Venlig hilsen
> Solveig.

Hvordan får du din hund til at hviske?

Bolette

Accepteret svar
Fra : pmj

Modtaget 20 point
Dato : 14-06-02 14:52

Du kan finde en masse ideer der er samlet af Gitte Bielefeldt på min hjemmeside
www.entlebucher.dk

Med venlig hilsen
Pia Johnsen

Kommentar
Fra : solveig

Dato : 16-06-02 16:11

"Bolette Nielsen" skrev d. 13-06-02 21:43 dette indlæg :
> Hej Solveig
>
> > Hej.
> > Jeg har en cairn terrier som er 2 år. Hun er meget dygtig, og har hurtig
> > lært alle de øvelser jeg har fundet eks: Sit, dæk, hviske...... osv.
> > Jeg søger nu andre sjove øvelser. Er der nogen der har en god idè?
> > Venlig hilsen
> > Solveig.
>
> Hvordan får du din hund til at hviske?
>
> Bolette
>
> Hej Bolette
Min hund er altid klar til leg, og når vi ikke har tid, kan hun finde på at komme og "sige" en lyd, nærmest som om hun skal til at gø, men ikke så højt. En dag sagde jeg for sjov, at hun var god til at hviske, og derefter kunne jeg faktisk få hende til det næsten hver gang jeg sagde hviske. I dag hvisker hun straks jeg bèr hende om det.

Solveig

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-06-02 17:55

Hej Solveig

> I dag hvisker hun straks jeg bèr hende om det.

Sjovt

Det er rart at få inspiration til nye øvelser man salv kan afprøve.

Bolette