/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win2k og netscape
Fra : snuen
Vist : 599 gange
20 point
Dato : 31-05-01 19:43

Jeg kan af princip bedre lide at bruge Netscape end IE. Men jeg synes Den er temmelig ustabil under win2k. Både 4.77 og 6.0.

4.7 har tendens til ikke at kunne finde serveren, hvor hvis jeg så kopierer adressen over i IE går det fint. Men værst er at den låser - simpelthen står og søger uden at komme videre. Af og til holder linksne op med at virke.

Jeg har forsøgt mig med 6.0 som virker meget tung, men det hjælper mest på det sidste.

Jeg synes ikke der er så meget man kan gøre ved det inde i netscape, måske jeg skulle se på windows? Men hvordan?

Eller er det til at få nogle patches eller et eller andet?

Snuen

Kommentar
Fra : Wobert

Dato : 31-05-01 22:27

Der har lige siden w98 kom på banen,været rygter om at Microsoft har gjort det vanskeligt for NS at virke ordentligt under MS produkter. Der har været præsenteret kodestykker der viste at det bevidst var forsøgt at formindske stabiliteten af NS på et MS system, og det har vist også været brugt som bevis i den retssag som MS tabte. Jeg tror du må finde dig i at bruge IE, eller at NS ikke er særligt stabilt. Derudover er det min personlige mening at NS ikke er særligt godt programmeret. Der er alt for mange problemer med tables i tables, manglende css support, forkert brug af cache ved billedindlæsning osv.
mvh
Wobert

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-06-01 14:49

On Thu, 31 May 2001 17:43:16 GMT, "snuen" <snuen.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg kan af princip bedre lide at bruge Netscape end IE. Men jeg synes
>Den er temmelig ustabil under win2k. Både 4.77 og 6.0.
>
>4.7 har tendens til ikke at kunne finde serveren, hvor hvis jeg så
>kopierer adressen over i IE går det fint. Men værst er at den låser -
>simpelthen står og søger uden at komme videre. Af og til holder linksne
>op med at virke.
>
Når 4.77 går i stå så luk programmet og se i Windows Jobliste om ikke
der stadig kører en netscape selv om du har lukket den. (se under
fanen: Processer)

Hvis der stadig kører en Netscape så dræb den ( markér og vælg: Afslut
proces ).

Når du så starter Netscape op igen virker den som den skal.

Jeg ved ikke hvorfor det sker, men det har været sådan i årevis.

>Jeg har forsøgt mig med 6.0 som virker meget tung, men det hjælper mest
>på det sidste.
>
Prøv 6.01, den er meget mere stabil.

--
Jens oz1kiw

Everybody quiet. He's back! Oops...hi..

Accepteret svar
Fra : janus141

Modtaget 20 point
Dato : 07-06-01 11:18

Som der står over dette, er der noget der tyder på, at Netscape åbenbart ikke skal bruges på en Win98 eller derover -platform. Der findes dog et alternativ, som jeg mener hamler ret godt op med "de store": Opera. Godt design, knaldende hurtig, mange indstillingsmuligheder osv. osv. Kig her: http://www.opera.com

Vh Janus