/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Nyt bagdæk, hvilket?
Fra : holm10
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 11-06-02 21:52

Jeg står nu, som første gangs køber, og skal have nyt bagdæk på min ny indkøbte GSX600F fra 98. Jeg har af en forhandler fået anbefalet at sætte et Avon Azaro II AV36 på baghjulet. Men har læst en anmeldelse på DMCN om Avon dækket, hvilket ikke lige var lutter lagkage. Der er monteret et Metzler dæk på forhjulet og havde tænkt at det også var det som skulle på baghjulet, men forhandleren forslog så Avon dækket. Er der nogen der har nogle erfaring med ovennævnte dæk, måske forslag til hvad der ellers kunne være godt.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 21:12

"holm10" <holm10.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:hssN8.31202$N46.1213824@news010.worldonline.dk...
> Jeg står nu, som første gangs køber, og skal have nyt bagdæk på min ny
> indkøbte GSX600F fra 98. Jeg har af en forhandler fået anbefalet at
> sætte et Avon Azaro II AV36 på baghjulet. Men har læst en anmeldelse på
> DMCN om Avon dækket, hvilket ikke lige var lutter lagkage. Der er
> monteret et Metzler dæk på forhjulet og havde tænkt at det også var det
> som skulle på baghjulet, men forhandleren forslog så Avon dækket. Er der
> nogen der har nogle erfaring med ovennævnte dæk, måske forslag til hvad
> der ellers kunne være godt.

Jeg har lige fået et Dunlop sportmax 207 på Banditten, det står rigtig godt
fast! kan varmt anbefales

Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 23:17

>
> > Jeg står nu, som første gangs køber, og skal have nyt bagdæk på min ny
> > indkøbte GSX600F fra 98. Jeg har af en forhandler fået anbefalet at
> > sætte et Avon Azaro II AV36 på baghjulet.

Jeg har haft meget glæde af mine Azaro II, men skifter til en "Special
Fitment" Avon har lavet til lige præcis min model. Men jeg har haft meget god
erfaring med at skrive til Avon. Du kan sende en mail eller t.o.m. ringe til
Avon og snakke med Leo Smith. Han er test-kører, kører selv MC og er med på
konstruktionsændringer ifm test-kørsel. Til trods for at Avon har en ny dæk
serie, som er dyrere (og det var egentlig det jeg kontaktede ham ifm) fik jeg
hans klare anbefalinger til min model.

Jeg har også læst anmeldelsen og må indrømme at mine erfaringer har været
meget bedre. Maskinen er meget hurtig i sving, er ligesom klisteret til vejen
og meget "blød" at køre på. Der er en let gynge bevægelse ved lav hastighed,
som jeg ikke helt forstår, men det er der at Leo siger at denne konstruktion
ikke passer til mine fælge, og stel geometri og at det var derfor at Avon
lavede en Special Fitment til min model.

Jo mere jeg har undersøgt dæk, stel-geometri osv, jo mere spændende et område
det er. Bare fordi størrelsen findes, betyder det ikke at dækkene passer din
maskin og det var derfor guld værd at snakke med en som Leo.

Jeg har også læst flere tests og har lært at læse dem meget kritisk, da jeg
vil selv fordele poeng alt efter hvilke aspekter er vigtige for mig. Feks,
havde Kirsten Dunlop før. De var meget følsomme overfor stribene på vejen! Jeg
havde snakket med flere fabrikanter og valgte til slut Milestone (nye Contis)
for hende. De er stabile, godt i regnvejr, og til trods for at de næsten ikke
slides, er de ikke hårde. God kombination til hendes cykel, men ikke til min
kørestil....

god jagt,

-james

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 00:02

Hejsa

Jeg kørte(r) med Metzeler dæk, og mine erfaringer har kun været positive -
husk at kørestil og dæk skal passe sammen, dvs har du et stort kørselsbehov
og ikke har behov for at være ultra sportslig så vælger du et dæk der passer
dertil - kører du meget sportsligt så vælg eks et pilotsport eller metzelers
nye racer dæg - mener det hedder renegate - men kan ikke huske det.
Ellers ring til Fa-motosport i brønshøj de har altid et godt råd.

mvh

Jan
"holm10" <holm10.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:hssN8.31202$N46.1213824@news010.worldonline.dk...
> Jeg står nu, som første gangs køber, og skal have nyt bagdæk på min ny
> indkøbte GSX600F fra 98. Jeg har af en forhandler fået anbefalet at
> sætte et Avon Azaro II AV36 på baghjulet. Men har læst en anmeldelse på
> DMCN om Avon dækket, hvilket ikke lige var lutter lagkage. Der er
> monteret et Metzler dæk på forhjulet og havde tænkt at det også var det
> som skulle på baghjulet, men forhandleren forslog så Avon dækket. Er der
> nogen der har nogle erfaring med ovennævnte dæk, måske forslag til hvad
> der ellers kunne være godt.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 11:55

"holm10" <holm10.news@kandu.dk> wrote in message
news:hssN8.31202$N46.1213824@news010.worldonline.dk...
> Jeg står nu, som første gangs køber, og skal have nyt bagdæk på min ny
> indkøbte GSX600F fra 98. Jeg har af en forhandler fået anbefalet at
> sætte et Avon Azaro II AV36 på baghjulet. Men har læst en anmeldelse på
> DMCN om Avon dækket, hvilket ikke lige var lutter lagkage. Der er
> monteret et Metzler dæk på forhjulet og havde tænkt at det også var det
> som skulle på baghjulet, men forhandleren forslog så Avon dækket. Er der
> nogen der har nogle erfaring med ovennævnte dæk, måske forslag til hvad
> der ellers kunne være godt.

Jeg kører på et Michelin Pilot Road. Det er et fantastisk godt dæk, både med
hensyn til vedhængningsevne og kørsel i regnvejr.
Jeg har lige testet det på Ring Knutstorp i 2 dage.
Det er et kanon dæk.
Mht. til holdbarhed kan jeg ikke sige noget endnu.

Mvh
Jack
VFR750FK
Medlem af Vfr-Klub DK
www.vfr.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 12:30

>
> Jeg kører på et Michelin Pilot Road. Det er et fantastisk godt dæk, både
med
> hensyn til vedhængningsevne og kørsel i regnvejr.
> Jeg har lige testet det på Ring Knutstorp i 2 dage.
> Det er et kanon dæk.
> Mht. til holdbarhed kan jeg ikke sige noget endnu.
>
> Mvh
> Jack
> VFR750FK
> Medlem af Vfr-Klub DK
> www.vfr.dk
>

Kan kun være enig!!

Kenneth (..som også har afprøvet Pilot på knutstorp)
R1

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 15:24

"RasmusZX9R" <RasmusZX9R.news@kandu.dk> wrote in message
news:EAIN8.32702$N46.1294253@news010.worldonline.dk...
> > Kenneth (..som også har afprøvet Pilot på knutstorp)
> > R1
> Har du kørt med et Pilot Road dæk på en R1er på bane?
> Kunne du godt stå fast med det?
> Det vil jeg da gerne høre lidt mere om.
> Holdbarhed,regnvejr o.s.v
> Mvh
> Rasmus ZX9R(med et Avon Sport AV40 dæk på,som jeg ikke er tilfreds
> med..)-: )
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Det fnulrede godt og grundigt, måske grænsende til det flydende, men jeg
hang rigtig pænt fast, ingen ubehagelige sving, fin føling.

Men til almindelig vej, hvor temperaturen bliver knap så høj (..forhåbentlig
, er de sublime.

I regnvejr (på gade) måtte jeg forcere temmelig meget, for at fremprovokere
lidt slip (..jeg skulle lige teste hvor grænsen lå). Powerwheelies var intet
problem i de våde omgivelser.

Holdbare vil jeg ikke sige de er, jeg har kørt lidt over 5000 km på dem, og
bagdækket er færdigt, fordækket er medtaget, men skal ikke skiftes nu her.
...men nu er der altså også en trackday og 2 rulninger i det regnskab.

Kenneth
R1

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 15:13

> Kenneth (..som også har afprøvet Pilot på knutstorp)
> R1
Har du kørt med et Pilot Road dæk på en R1er på bane?
Kunne du godt stå fast med det?
Det vil jeg da gerne høre lidt mere om.
Holdbarhed,regnvejr o.s.v
Mvh
Rasmus ZX9R(med et Avon Sport AV40 dæk på,som jeg ikke er tilfreds
med..)-: )

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 15:26

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVETHISKrak.dk> wrote in message
news:ae7li7$clp$1@sunsite.dk...
> Holdbare vil jeg ikke sige de er, jeg har kørt lidt over 5000 km på dem,
og
> bagdækket er færdigt, fordækket er medtaget, men skal ikke skiftes nu her.
> ..men nu er der altså også en trackday og 2 rulninger i det regnskab.

Til en R1, er det ganske utmerket levetid. Du må regne med høyt dekkforbruk.

JS

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 16:55

<origo@earthling.net> wrote in message news:ae7lm9$d6n$1@sunsite.dk...
> "Kenneth Sørensen" <kso@REMOVETHISKrak.dk> wrote in message
> news:ae7li7$clp$1@sunsite.dk...
> > Holdbare vil jeg ikke sige de er, jeg har kørt lidt over 5000 km på dem,
> og
> > bagdækket er færdigt, fordækket er medtaget, men skal ikke skiftes nu
her.
> > ..men nu er der altså også en trackday og 2 rulninger i det regnskab.
>
> Til en R1, er det ganske utmerket levetid. Du må regne med høyt
dekkforbruk.
>
> JS
>

Det har du vist desværre ret i, JS

...men hva fa'n, det er jo sjovt så længe det varer

Kenneth
R1

Kommentar
Fra : holm10

Dato : 12-06-02 21:21

Jeg har idag fået monteret mit nye bagdæk. Det blev til et Avon, men ikke et AV36, istedet et ST46. Dette skulle ifølge forhandleren være et nyere dæk end AV36. Så nu må vi se om det kan leve op til forhandlerens anbefalinger.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-02 13:59

Hvis spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det ?