/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hjælp til cykeltræning?
Fra : lehd32
Vist : 1205 gange
50 point
Dato : 10-06-04 08:32

Jeg er den lykkelige ejer af en labrador/berner sennen blanding på 2 år. Desværre er hans energiniveau ekstremt højt (kan en hund mon have DAMP..? Vi har fra start trænet meget mentalt, da vi på denne måde kunne holde ham i skak, men rent fysisk trænger vi nu til nye udfordringer. Området, vi bor i, tilbyder ikke særligt varierede gåture, så nu er det mit ønske at lære ham at lunte-løbe ved siden af cyklen - derfor søger jeg hjælp. jeg har ikke helt tilliden til at han bliver på plads, hvis der ex. lugter af andre dyr. Findes der en anordning man kan montere på cyklen el.lign. eller skal jeg blot forsøge i det små at holde snoren i hånden.

I forhold til den mentale træning vil det også være ønskeligt at høre ideer, hvis nogen sidder inde med nye input. Jeg træner naturligvis almindelige kommandoer og har derforuden købt diverse trælegetøj fra et svensk firma (som klodskasser osv.), men han lærer meget hurtigt principperne. Lige nu er han i gang med at lære hvilken nummer godbid han må tage på en række - opfindsomheden er efterhånden begrænset. Hjælp modtages derfor meget gerne

Lisbeth

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-04 08:43

Jeg har set en stang der monteres på bagagebæreren, om det var hjemmelavet eller
noget købt ved jeg ikke.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 10-06-04 08:51

Du kan købe en "springer" http://www.springer.no/
Send en mail til firmaet, de vil kunne oplyse om den forhandles i Danmark.

mvh ans

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-06-04 08:53

Der findes en cyjkelspringer som bliver monteret bag sadlen på bagage stykke den virker sådan at hvis hunden får et udfald så løsner den sig fra hæfte stedet, den har på et tidspunkt været omtalt i Eet DKK blad. Men ellers kan du lære den "cykel plads"
Du starter i venstre side og fører hunden bagom cyklen om på højre side og sætter foden på pedalen og siger til hunden at den skal gå på cykelplads den må ikke få næsen så langt frem, at den kommer ud foran forhjulet, den må absolut kun løbe i trav aldrig i galop, og så er det bare, at komme derud af, prøv at starte nogle steder hvor der er lidt stille veje hvor du gerne må cykle og træn så indtil du kan mærke der kommet sikkerhed over det, herefter udvider du til lidt mere støjende steder og til sidst ender du op med, at kan køre på en meget befærdet vej. God for nøjelse med træningen.
Hilsen Bevi54.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-06-04 09:00

Set på nettet.
2850 "SPRINGER" Hundeholder til montering på cykel (godkendt til UHP af hundeklubberne
http://www.kenjan.dk/pelspleje.asp

Kenjan Danmark
"Skelgaarden"
Sallevvej 39
DK-4622 Havdrup
Tlf. +45 46 18 77 24
Fax. +45 46 18 77 25
E-mail: kenjan@kenjan.dk

Her er et hel program til cykel træning
http://www.danskphnaestved.dk/kondi.htm
Mvh Bevi54

Godkendelse af svar
Fra : lehd32

Dato : 10-06-04 09:16

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : lehd32

Dato : 10-06-04 09:21

Ups - jeg er ny herinde. Troede jeg kunne acceptere flere indslag som svar, så undskyld bevi54 - dine gode svar fortjente en belønning

Tak for de meget hurtige svar!

Lisbeth

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-04 10:31

Selv tak

> lehd32
Du fortjener point, så se på seneste 25.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-06-04 10:33

Ups det sidste var til bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 10-06-04 10:59

Tak for din betænkning, jeg er bare glad for at du kan bruge noget af det jeg skrev så pyt med point. og rigtig god fornøjelse.
Hilsen Bevi54