/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Omkostninger på køb i udlandet?
Fra : Jacob_HJ
Vist : 447 gange
120 point
Dato : 07-06-04 12:31

Jeg overvejer at købe gennem en amerikansk net-butik. Men hvad bliver omkostninger? Bliver der lagt på told varen når den kommer til Danmark, i så fald, hvor meget ? Er der andet man skal være opmærksom på ?

Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 130 point
Dato : 07-06-04 12:35

Det kommer lidt an på om du importerer som privatperson eller som virksomhed.
Du finder nødvendige oplysninger på www.toldskat.dk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-06-04 12:40

Her står bl.a.
Citat
Køber du en vare i et land uden for EU, fx USA, skal du som hovedregel betale told og dansk moms til ToldSkat i forbindelse med indførslen. For visse varer skal du også betale punktafgift. Hovedreglen er, at når en vare er belagt med punktafgift i Danmark, skal du betale punktafgift i forbindelse med indførslen.

Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales told, moms og evt. punktafgift. Der skal således kun betales told, hvis hele forsendelsens værdi overstiger 22 EUR (ca. 165 kr.), men betales moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr. Fritagelsen gælder ikke for spiritus, vin, øl, parfume og toiletvand samt tobaksvarer, dvs. cigaretter, cigarer, cerutter, cigarillos og røgtobak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-06-04 12:41

Citatet er fra - internethandel for private.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-06-04 12:45

Denne side handler om import/eksport af varer for virksomheder.
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=161192

Godkendelse af svar
Fra : Jacob_HJ

Dato : 07-06-04 17:27

Tak for svaret Teil.