/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 98 oveni xp - Hvordan?
Fra : rosekamp
Vist : 375 gange
75 point
Dato : 24-05-04 15:34

Af flere forskellige årsager har jeg fået brug for min gamle windows 98 igen. Nu har jeg kun installeret XP på min pc og spørgsmålet er derfor om, og hvordan, jeg lægger 98 oveni. Kan man opdele sit drev og så gøre det, eller hvad?

Jeg vil selvfølgelig undgå at skulle formatere min pc, da der ligger temmelig meget på.

Hilsen Rosekamp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-04 15:37

Det kan du ikke. win98 skal installeres før winxp! Men du kan få fat i en anden harddisk og så køre win98 derfra!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-05-04 15:38

Du skal lægge 98 på et andet drev, anden mulighed findes ikke.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 85 point
Dato : 24-05-04 15:45

Og dog I princippet kan du jo opdele drevet ved hjælp af partition magic og så installere win98!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-04 15:59

emsen skrev :

Citat
Fra : emesen Dato : 21-05-04 09:29

Jeg kører med 3 styresystemer på samme HD, og vælger ved opstart/genstart.
Partition Magic 8 (600kr.) kan gøre dette med den medfølgende Bootmanager.
Emesen.

Her : http://kandu.dk/dk/spg/41261

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-04 16:13

Jep Molo! Grunden til jeg skriver i princippet, er at man godt kan få meget harddisk for 600 kr!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-04 16:18

Jep tedd ...men hvis man nu i forvejen har små hundrede Giga byte HD plads liggende, man alligevel ikke bruger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-04 16:23

Det jo det! Men man kan hurtigt få noget at bruge dem til! For mig vil Partition magic altid være en nødløsning, jeg vil hellere købe en extra harddisk! Men har man ikke det store harddiskpladsbehov er Partion Magic helt klart en god løsning, selvom jeg ikke bryder mig om at skulle have ntsf og fat32 på samme disk!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-04 16:30

rosekamp -> hvad skal du bruge Win98 til når nu du har XP. Et det til software test ? ...ellers må muligheden for at køre XP i Windows 98 kompatibel tilstand være nok til de fleste formål ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 24-05-04 17:36

Desværre duer det ikke lige til mine formål - har prøvet.

Jeg har også lidt problemer med min camcorder sammen med xp, og flere af mine spil vil ikke installeres på xp.

Det ville også være meget rart at have alle ungernes ting liggende på 98, som jeg havde før.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-04 09:01

Køb en brugt pc til en tusind kroner.

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 30-05-05 15:06

Ja, en eller anden skulle jo have pointene