/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Fast forbindelse mellem kontor og hjem??
Fra : maxboxter
Vist : 621 gange
30 point
Dato : 23-05-01 21:12

Hvad gør man, hvis man gerne vil have adgang til sin arbejdscomputer på kontoret fra sin hjemmecomputer?? Begge computere har fast opkobling. Skal man køre samme operativsystem og hvilket software/andet skal der til for at kunne arbejde pr. "fjernbetjening"??

- Max B.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-01 21:33

On Wed, 23 May 2001 19:12:23 GMT, "maxboxter" <maxboxter.news@kandu.dk>
wrote:

>Hvad gør man, hvis man gerne vil have adgang til sin arbejdscomputer på kontoret fra sin hjemmecomputer?? Begge computere har fast opkobling. Skal man køre samme operativsystem og hvilket software/andet skal der til for at kunne arbejde pr. "fjernbetjening"??

http://www.uk.research.att.com/vnc/

Kan du ikke også få gjort noget ved din linielængde?
Der er lidt træls at der ingen linieskift er.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Kommentar
Fra : maxboxter

Dato : 24-05-01 10:11

"Stefan Bruhn" skrev d. 23-05-01 21:33 dette indlæg :
> On Wed, 23 May 2001 19:12:23 GMT, "maxboxter" <maxboxter.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Hvad gør man, hvis man gerne vil have adgang til sin arbejdscomputer på kontoret fra sin hjemmecomputer?? Begge computere har fast opkobling. Skal man køre samme operativsystem og hvilket software/andet skal der til for at kunne arbejde pr. "fjernbetjening"??
>
> http://www.uk.research.att.com/vnc/
>
> Kan du ikke også få gjort noget ved din linielængde?
> Der er lidt træls at der ingen linieskift er.
>
> --
> Mvh. Stefan
> Website: http://ghashul.dk/
> "I demand the right to keep and arm bears"
> "A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Flere linieskift løser næppe mit problem - kan du hjælpe mig eller ej?

MVH
Max B.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-01 09:11

On Thu, 24 May 2001 08:10:38 GMT, "maxboxter"
<maxboxter.news@kandu.dk> wrote:

>Flere linieskift løser næppe mit problem - kan du hjælpe mig eller ej?

motivationen stiger voldsomt hvis du fixer din linielængde.

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen
Sig. til lejligheden:
http://www.pil.dk/produkter/adsl/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-01 09:19

maxboxter skrev:

>> http://www.uk.research.att.com/vnc/
>>
>> Kan du ikke også få gjort noget ved din linielængde?
>> Der er lidt træls at der ingen linieskift er.
>>
>
> Flere linieskift løser næppe mit problem - kan du hjælpe mig eller ej?

Hvis du nu ser rigtig godt efter, vil du se, at han faktisk løser dit
problem. Måske var det lidt smart at du selv var parat til at hjælpe andre
ved for eksempel at indstille din newsreader, hvis du selv forventer at få
hjælp til andre ting.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-01 09:21

On Thu, 24 May 2001 10:18:44 +0200, Anders Jakobsen <newton@os.dk>
wrote:

> Måske var det lidt smart at du selv var parat til at hjælpe andre
>ved for eksempel at indstille din newsreader, hvis du selv forventer at få
>hjælp til andre ting.

hans indlæg er øjensynligt postet via kandu.dk. Jeg har skrevet til
dem for at de skal fixe deres fuckup.

De får lige et par dage til at gøre, ellers må næste step vel være at
få lukket deres uplink

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen
Sig. til lejligheden:
http://www.pil.dk/produkter/adsl/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-01 09:33

On Thu, 24 May 2001 08:10:38 GMT, "maxboxter" <maxboxter.news@kandu.dk>
wrote:

>> http://www.uk.research.att.com/vnc/
>Flere linieskift løser næppe mit problem - kan du hjælpe mig eller ej?

Kig dog på det link jeg giver dig!!
Der ligger et program der måske kan det du vil...

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-01 10:16

"maxboxter" <maxboxter.news@kandu.dk> wrote:

>Flere linieskift løser næppe mit problem

En del mennesker aner stadig ikke, hvad dit problem er. Du har nemlig
beskrevet dit problem sådan cirka 40 cm til højre for deres skærm.

Dermed har du med din linielængde effektivt afskåret dig fra disse
menneskers hjælp.

Så, jo - flere linieskift kunne tænkes at løse dit problem.

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 24-05-01 17:45

>>>>> "maxboxter" == maxboxter <maxboxter.news@kandu.dk> writes:

maxboxter> Hvad gør man, hvis man gerne vil have adgang til sin
maxboxter> arbejdscomputer på kontoret fra sin hjemmecomputer?? Begge
maxboxter> computere har fast opkobling. Skal man køre samme operativsystem og
maxboxter> hvilket software/andet skal der til for at kunne arbejde
maxboxter> pr. "fjernbetjening"?? - Max B.

Det kommer an på, hvad du vil. Hvis du har samme programmer på begge
maskiner, kan du måske nøjes med en FTP server på kontor-maskinen og så
hente de filer, du skal arbejde på.

Hvis du kører Linux eller Unix på begge maskiner, kan du køre alle X
(grafiske) applikationer over nettet. Det gør jeg selv.

--
Niels Elgaard Larsen
Department of Computer Science, University of Copenhagen, Denmark
E-mail: elgaard@diku.dk <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>

Godkendelse af svar
Fra : maxboxter

Dato : 25-05-01 13:19

Tak for svaret Niels Elgaard Larsen.

Som du sikkert kan se,
har jeg ikke meget erfaring
med dette system endnu.
Derfor var jeg lidt uforstående
overfor det der linielængdeproblem.

Indtil videre tak.

- Max B.

Kommentar
Fra : maxboxter

Dato : 25-05-01 13:21

"Stefan Bruhn" skrev d. 23-05-01 21:33 dette indlæg :
> On Wed, 23 May 2001 19:12:23 GMT, "maxboxter" <maxboxter.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Hvad gør man, hvis man gerne vil have adgang til sin arbejdscomputer på kontoret fra sin hjemmecomputer?? Begge computere har fast opkobling. Skal man køre samme operativsystem og hvilket software/andet skal der til for at kunne arbejde pr. "fjernbetjening"??
>
> http://www.uk.research.att.com/vnc/
>
> Kan du ikke også få gjort noget ved din linielængde?
> Der er lidt træls at der ingen linieskift er.
>
> --
> Mvh. Stefan
> Website: http://ghashul.dk/
> "I demand the right to keep and arm bears"
> "A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Hej Stefan,
Mit spørgsmål var posted på kandu.dk
og jeg var ikke klar over at det var
et problem med linielængden via newsgoups.

Sorry.

- Max B.