/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
MC kørekort i USA
Fra : T.J
Vist : 5216 gange
20 point
Dato : 11-05-02 18:05

Hej allesammen, jeg har planer om en tur på MC i USA, men jeg har ikke noget MC kørekort. derfor ville det hjælpe mig meget, om nogen kunne svare på følgende spørgsmål: 1. hvad koster et MC-kort i USA? 2. hvor lang tid vil det typisk tage, at tage et MC-kort i USA. 3. kan jeg umildtbart bruge et USA- MC-kort til alle maskiner? 4. kan jeg bruge det i andre lande end USA, såsom mellemamerika, EU og DK?
Håber i kan hjælpe mig! på forhånd tak!
T.J

Accepteret svar
Fra : Misteryman

Modtaget 20 point
Dato : 12-05-02 02:26

he he.. havde du givet spørgsmålet nogle flere points ville der nok være flere svar, da det er en hel del du spørger om. Men jeg vil nok foreslå at ringe til den Amerikas Forenede Staters Ambassade på: 35 55 31 44. Her lan du også få lidt info på:
http://www.usembassy.dk/index.php?o=23dd1e6a0aa45a55da12ba4fa13f4dbf

Og her:
http://www.usembassy.dk/index.php?o=70c6e5ad4b7304ad16e0dec18fb43644

Men for at bruge dit kort i dk, mener jeg at du skal på skolebænken igen, men jeg er ikke helt sikker. Det er jo det samme som hvis du vil bruge dit danske kørekort i usa. Så skal du også have et specielt kort, lige så snart det er uden for eu. held og lykke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-05-02 09:53

hvad jeg har hørt så er det ik så let at komme til USA og så bare ta et
kørekort, du skal vist nok have opholdt dig i længere tid inden det kan lade
sig gøre.

Pierre

"T.J" <T.J.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:DebD8.920$HN.51602@news010.worldonline.dk...
> Hej allesammen, jeg har planer om en tur på MC i USA, men jeg har ikke
> noget MC kørekort. derfor ville det hjælpe mig meget, om nogen kunne
> svare på følgende spørgsmål: 1. hvad koster et MC-kort i USA? 2. hvor
> lang tid vil det typisk tage, at tage et MC-kort i USA. 3. kan jeg
> umildtbart bruge et USA- MC-kort til alle maskiner? 4. kan jeg bruge det
> i andre lande end USA, såsom mellemamerika, EU og DK?
> Håber i kan hjælpe mig! på forhånd tak!
> T.J
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-05-02 17:17

> om nogen kunne
>svare på følgende spørgsmål: 1. hvad koster et MC-kort >i USA? 2. hvor
>lang tid vil det typisk tage, at tage et MC-kort i USA. 3. >kan jeg
>umildtbart bruge et USA- MC-kort til alle maskiner? 4. >kan jeg bruge det
>i andre lande end USA, såsom mellemamerika, EU og >DK?

spørger man folk som har været derovre, får man svaret:
1: pris (dog for et bil-kørekort) 8-12 dollars.
2: tid: så længe teori og køre-prøve varer.
3: ved ikke, men tja, hvorfor ikke....
4: hmm.....ved heller ikke helt, men det skal sikkert "konverteres" til
noget eu/dk-standard halløj!

dj - rf600

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-05-02 17:20

> hvad jeg har hørt så er det ik så let at komme til USA og så bare ta et
> kørekort, du skal vist nok have opholdt dig i længere tid inden det kan
lade
> sig gøre.

- uh ja, hvad jeg har hørt så er det for at kunne tage kortet med sig hjem!

dj - rf600

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-05-02 22:51

T.J wrote:

> Hej allesammen, jeg har planer om en tur på MC i USA, men jeg har ikke
> noget MC kørekort. derfor ville det hjælpe mig meget, om nogen kunne
> svare på følgende spørgsmål:
>
Emnet har været har været vendt nogle gange før her i ng'en, så en søgning
på <http://groups.google.com/groups?q=dk.fritid.motorcykel&hl=en> giver
<http://groups.google.com/groups?q=author:james+k%F8rekort+USA+group:dk.fritid.motorcykel&hl=en&selm=3CB2A12E.DCA59E17%40post5.tele.dk&rnum=1>,
hvor der står følgende:
---
>
> Men er der nogen som har begreb om hvad det cirka koster at tage et
mc-kort
> derover og hvor lang tid man skal bruge på det?

I de fleste stater foregår det ca. Du møder op ved test-centeret. Du trækker
et nummer og venter. Når dit nummer kommer op, går du frem og får
synsprøven.
Derefter, skal du til en skærm, hvor du skal tage en teoretisk prøve i 2-3
dele, hvoraf den ene del er kun skilte. Det er multiple choice system, hvor
du
kan vælge det rigtige svar ud af 3-4 muligheder.

Består du, får du en "Learner's Permit," og så kan du køre i 3 måneder, uden
passager. Idéen er, at du får hjælp af dine venner eller familie som har MC
kørekort i forvejen. Man KAN også (anbefales) melde sig til
køreundervisning.
Disse er organiseret af DMC søster organ i USA, er meget god, og består du
kursus, får du kørekort uden prøve på det praktiske. Gør du det via
familie/venner, skal du tilbage til testing station og bestå en praktisk
prøve. Da får du din almindelig kørekort. Prøven er ofte på en øvelsesbane,
og
inkluderer katastrofe-bremsning, slalom i lav hastighed. (Øv dig på en
parkeringplads med øl dåser i flere timer først...ellers består du IKKE)
præcisionskørsel og sving. Start og parkering....skub af MC'en. Alle lys osv
skal virke.

Det koster ca 180 kroner. Ja....du læste rigtig. Og du kan finde en pæn
lille
CB 400 el. lign til 400-500 dollars.

Til sidst: Meld dig heller på kursus, da du lærer at køre ordentlig!

500$ er ca 4200 DKK. Er det ikke bare utrolig?

-james

god tur!
----

Smart, ikk'?
Derfor: søg altid lige på groups.google.com inden du stiller et spørgsmål,
så kan skribenterne nemlig bruge tid på andre spørgsmål

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-05-02 12:49

On Sat, 11 May 2002 16:05:10 GMT, "T.J" <T.J.news@kandu.dk> wrote:

>Hej allesammen, jeg har planer om en tur på MC i USA, men jeg har ikke
>noget MC kørekort. derfor ville det hjælpe mig meget, om nogen kunne
>svare på følgende spørgsmål: 1. hvad koster et MC-kort i USA? 2. hvor
>lang tid vil det typisk tage, at tage et MC-kort i USA. 3. kan jeg
>umildtbart bruge et USA- MC-kort til alle maskiner? 4. kan jeg bruge det
>i andre lande end USA, såsom mellemamerika, EU og DK?
>Håber i kan hjælpe mig! på forhånd tak!
>T.J

I starten af april i år var der en tråd med relaterede spørgsmål emnet
hed: "Hva koster et MC-kort i USA?" som du bør kikke på.

Reglerne er iøvrigt ikke ens i de forskellige stater.

mvh Steven FZS600

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-05-02 15:47

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in
news:3cdee353$0$210$bc7fd3c@news.sonofon.dk:

> T.J wrote:
>
>> Hej allesammen, jeg har planer om en tur på MC i USA, men jeg har ikke
>> noget MC kørekort. derfor ville det hjælpe mig meget, om nogen kunne
>> svare på følgende spørgsmål:
>>
> Emnet har været har været vendt nogle gange før her i ng'en, så en
> søgning på
> <http://groups.google.com/groups?q=dk.fritid.motorcykel&hl=en> giver
> <http://groups.google.com/groups?q=author:james+k%F8rekort+USA+group:dk.
> fritid.motorcykel&hl=en&selm=3CB2A12E.DCA59E17%40post5.tele.dk&rnum=1>,
> hvor der står følgende:
> ---
>>
>> Men er der nogen som har begreb om hvad det cirka koster at tage et
>> mc-kort derover og hvor lang tid man skal bruge på det?
>
> I de fleste stater foregår det ca. Du møder op ved test-centeret. Du
> trækker et nummer og venter. Når dit nummer kommer op, går du frem og
> får synsprøven.
> Derefter, skal du til en skærm, hvor du skal tage en teoretisk prøve i
> 2-3 dele, hvoraf den ene del er kun skilte. Det er multiple choice
> system, hvor du
> kan vælge det rigtige svar ud af 3-4 muligheder.
>
> Består du, får du en "Learner's Permit," og så kan du køre i 3 måneder,
> uden passager. Idéen er, at du får hjælp af dine venner eller familie
> som har MC kørekort i forvejen. Man KAN også (anbefales) melde sig til
> køreundervisning.
> Disse er organiseret af DMC søster organ i USA, er meget god, og består
> du kursus, får du kørekort uden prøve på det praktiske. Gør du det via
> familie/venner, skal du tilbage til testing station og bestå en
> praktisk prøve. Da får du din almindelig kørekort. Prøven er ofte på en
> øvelsesbane, og
> inkluderer katastrofe-bremsning, slalom i lav hastighed. (Øv dig på en
> parkeringplads med øl dåser i flere timer først...ellers består du
> IKKE) præcisionskørsel og sving. Start og parkering....skub af MC'en.
> Alle lys osv skal virke.
>
> Det koster ca 180 kroner. Ja....du læste rigtig. Og du kan finde en pæn
> lille
> CB 400 el. lign til 400-500 dollars.
>
> Til sidst: Meld dig heller på kursus, da du lærer at køre ordentlig!
>
> 500$ er ca 4200 DKK. Er det ikke bare utrolig?
>
> -james
>
> god tur!
> ----
>
> Smart, ikk'?
> Derfor: søg altid lige på groups.google.com inden du stiller et
> spørgsmål, så kan skribenterne nemlig bruge tid på andre spørgsmål
>

Hvordan er det så liiige med konvertering til DK kørekort ?

Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-05-02 22:47

dj <kjeldsen66@hotmail.com> skrev i en
news:8DwD8.4295$HN.106620@news010.worldonline.dk...
> > hvad jeg har hørt så er det ik så let at komme til USA og så bare ta
> > et kørekort, du skal vist nok have opholdt dig i længere tid inden
det
> > kan lade sig gøre.
> - uh ja, hvad jeg har hørt så er det for at kunne tage kortet med sig
> hjem!

Jup!
De danske myndigheder har forlængst fundet smuthullet for danske
au-pair's, og anerkender derfor ikke umiddelbart et amerikansk kørekort

Man kan til gengæld falde ind forbi f.eks England, der ikke værgrer sig
for at konvertere et USA-kort, hvorefter det engelske (EU-)kort vil
glide ubesværet igennem herhjemme. Men dét er selvfølgelig noget af et
krumspring!

Jeg mener at huske at det er James der er vidende om disse sager; men
han er vist ikke på lige for tiden, hvorfor jeg ville have været forbi
Google-groups og finde den snak der har været om emnet indenfor
(ihvertfald) det seneste års tid; men Cybersnot har åbenbart glemt at
lægge røret på i aften hvorfor jeg hverken kan komme på nettet endsige
sende dette mens det måtte være aktuelt
Prøv evt. selv at søge på "amerikansk kørekort" under D.F.M. på
Google-groups !!!

Når alt andet er sagt derom, er der lige dét at der ikke er tvivl om at
det er farligt nok at køre MC, og et amerikansk kort på ingen måder
forbereder én til trafikken(!) som et danskt gør :-|

--
Armand.

Kommentar
Fra : krogmc

Dato : 14-05-02 12:55

Hej TJ

1.
Du kan uden problemer tage et kørekort i USA.
Men, du skal selv stille med et køretøj(motorcyklen) ved køreprøven (det er ikke som i DK, hvor du har en kørelærer der stiller alt til rådighed).
2.
Du skal henvende dig hos DMV i USA og her SKAL du slippe dit DK kørekort og du kan ikke som før i tiden slippe for at at tage en teori-prøve pga. at du allerede har et kørekort.
3.
Det koster ca. 20-30 $ og så kan du tage hele 3 teori-prøver på samme billet og altså ikke som i DK een tur for ca. 500 Kr.
4.
Og sidst men ikke mindst, så koster en ønske-plade ca. 50 $
5.
Undersøg ALT hos det lokale DMV for der er forskellige regler.
6.
Dit USA kort gælder også i DK, uden problemer.
Der er dog en slags tidsbegrænsning, præcis som i USA, hvis du kommer med et DK kort.
Det hele er i bund og grund meget ens.
Nu har jeg ikke haft kontakt til politiet længe, men jeg tvivler på at du får problemer med at konvertere et US-kort til et DK.
I CA. må du IKKE køre bil med et andet kørekort i mere end 14 dage, så skal du tage et US-kort.
Søg på DMV i google og du vil finde en masse svar.

Håber at det her hjælper dig lidt.
Held og lykke

MVH
Nickolai
KrogMC.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-05-02 23:40

Steen L. Nielsen wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote:
>

>> Smart, ikk'?
>> Derfor: søg altid lige på groups.google.com inden du stiller et
>> spørgsmål, så kan skribenterne nemlig bruge tid på andre spørgsmål
>>
>
> Hvordan er det så liiige med konvertering til DK kørekort ?
>
James herinde skrev noget om det på et tidspunkt, så orøv med en søgestreng
a la:
group:dk.fritid.motorcykel author:james usa kørekort dansk bytte

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-05-02 10:06

>
> Jeg mener at huske at det er James der er vidende om disse sager;

Nu er jeg hjemme for en kort bemærkning.......men det varer ikke længe!

>
> Når alt andet er sagt derom, er der lige dét at der ikke er tvivl om at
> det er farligt nok at køre MC, og et amerikansk kort på ingen måder
> forbereder én til trafikken(!) som et danskt gør :-|

B.S. Kirsten blev så dårlig undervist ifm kørekort, at det var først efter
Bronzekursus at hun kunne køre rigtigt. Det samme gælder de fleste stater i
USA. Det er faktisk sådan i Florida at, efter at man har bestået
teori-delen, kan man være med på det som tilsvarer DMC's bronze kursus...og
få udstedt kortet uden at køre med sagkyndig. De har forstået at sådan en
gennemgang er nok, bare instrutørerne siger "bestået." Det er meget mere
realt end situationen i DK. Kirsten's instruktør fortalte dem bla. at
rigtig gode MC-kørere bruger aldrig bagbremsen(!)

Køreprøven i Florida foregår på bane, med forskellige bremseøvelser, slalom
kørsel, præcisions manøvre osv. Andre stater kører man "bare" på vejen.
Enkelte har kombination af begge.

mvh,

james