/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
VW Ventilstøj koldstart TDI
Fra : kawa
Vist : 1601 gange
20 point
Dato : 19-05-01 23:15

Jeg har en Polo TDI årg 2000, Når jeg starter bilen om morgen er der ventilstøj, det vare ca. 30 sek. før det holder op. Nu har jeg været på værksted 2 gange med dette problem førstegang skiftede de 1.ventilløfter og lyden var der stadig. 2 gang fik jeg at vide at alt var i skønste orden, det jeg hørte er bare en arbejds lyd , det er fordi at oliefilteret vender på hovedet så olien løber fra oliefilteret natten over. - Da faldt kæden sku af for mig.

Jeg høre gerne fra nogen som kenner til dette problem og som har fået løst dette ???.

MVH
Ole


 
 
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 20-05-01 01:37


kawa <kawa.news@kandu.dk> skrev
....
> Jeg har en Polo TDI årg 2000, Når jeg starter bilen om morgen er der
ventilstøj, det vare ca. 30 sek. før det holder op. Nu har jeg været
på værksted 2 gange med dette problem førstegang skiftede de
1.ventilløfter og lyden var der stadig. 2 gang fik jeg at vide at alt
var i skønste orden, det jeg hørte er bare en arbejds lyd , det er
fordi at oliefilteret vender på hovedet så olien løber fra
oliefilteret natten over. - Da faldt kæden sku af for mig.

Hvis det er det der sker, og det kan godt være rigtigt, kan det løses
med et filter med
kontraventil.
Hvis din oliekontollampe også er længe om at slukke så er du på rette
spor.

mvh
Alex Christensen



Kommentar
Fra : Kenn


Dato : 20-05-01 14:25

Når motoren bliver varm, udvider alle motorens dele sig, og alt passer bedre sammen. Ventilspillerummet bliver derfor mindre når motoren bliver varm.

På nogle motore skal ventilerne stilles når motoren er kold, og på andre motore skal ventilerne stilles når motoren er varm. Det er noget fabrikanten af motoren finder ud af, og mekanikeren har så at rette sig efter det.

Uden at jeg med sikkerhed kan sige at det er her problemet ligger, da jeg aldrig har haft med denne motor at gøre, og ikke kender dens data, vil jeg tro at der er blevet stillet ventiler mens motoren var varm, derved er ventilspillerummet for stort når motoren er kold.

mvh
Kenn Hansen

Accepteret svar
Fra : Kenn

Modtaget 20 point
Dato : 16-06-01 11:25

Når motoren bliver varm, udvider alle motorens dele sig, og alt passer bedre sammen. Ventilspillerummet bliver derfor mindre når motoren bliver varm.
På nogle motore skal ventilerne stilles når motoren er kold, og på andre motore skal ventilerne stilles når motoren er varm. Det er noget fabrikanten af motoren finder ud af, og mekanikeren har så at rette sig efter det.
Uden at jeg med sikkerhed kan sige at det er her problemet ligger, da jeg aldrig har haft med denne motor at gøre, og ikke kender dens data, vil jeg tro at der er blevet stillet ventiler mens motoren var varm, derved er ventilspillerummet for stort når motoren er kold.
mvh
Kenn Hansen

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408822
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste