/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Familien Nielsen i Skartved, Sdr. Bjert ~
Fra : npetersen
Vist : 672 gange
220 point
Dato : 09-05-02 16:21

Kender nogen følgende ægtepar, og kan fortælle hvor og hvornår de døde?

Christen/Christian Nielsen, f. ca. 1832 i Jernved sogn gift med
Mette Marie Frost, f. 1837 Hejls sogn

Børn:
Lauritz Nielsen, f. 1866 i Dalby sogn
Anne Marie Nielsen, f. 1868 i Dalby sogn
Jens Nielsen, f. 1871 i Dalby sogn
Frederik Gustav Nielsen, f. 1873 i Sdr. Bjert sogn
Christian Frost Nielsen, f. 1876 Sdr. Bjert sogn
Julius Nielsen, f. 1877 Sdr. Bjert sogn

Ægteparret boede i Skartved, Sdr. Bjert sogn i 1891, da sønnen Christian blev konfirmeret.
Jeg kan endvidere oplyse, at sønnen Frederik udvandrede. Jeg har kontakt til efterkommere.

Kommentar
Fra : npetersen

Dato : 15-07-02 19:32

Gerne. Men det er det ikke!!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-07-02 03:20

Hej Npetersen,

så afvis det formodede svar... ellers bliver det automatisk lukket efter ca. 14 dage...
plus... hvis der kommer nogle med nogle gode informationer omkring din slægt... ka' du evt. også vælge en kommentar som svar... også dem der er fra eventuelle Nyhedsbrugere...

Zonker er åbenbart bare ude på point jagt... Og det får du jo ikke meget hjælp af... Men jeg håber for dig at der snart er nogen der henvender sig til dig, med nogle brugbare informationer omkring dine slægninge...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : npetersen

Dato : 16-07-02 20:01

Hej Strarup. Tak skal du ha`. Jeg var ikke lige opmærksom på, hvordan det fungerer her på siden.
Jeg kunne heller ikke lige forstå, hvad det var Zonker ville. Jeg er nok lidt "Schwer von Begriff", jeg tænkte, om han/hun var træt af at se mit spørgsmål!

Jeg ser da også frem til, at èn eller anden dukker op med et brugbart svar engang, men med slægtsforskning ved man jo aldrig, hvor lang tid det tager.

mvh.

Npetersen

Kommentar
Fra : karlschlichter

Dato : 24-07-02 09:36

Hej npetersen

Her er der nogle oplysninger om deres ægteskab. Oplysninger er fundet på familysearch, dog synes jeg, at der er gået rigelig mange år fra deres ægteskab og til deres første barn. Derfor troede jeg i første omgang, at det var det forkerte par, men alderen på begge to passer godt nok med dine oplysninger.
Dødsdato og dødssted kan jeg desværre ikke hjælpe dig med, da det kræver et besøg på landsarkivet i Viborg, og jeg bor lidt langt væk fra det sted.

Mette Marie FROST Age At Marriage: 19
Sex: <F>
Event(s):
Birth: <1838>
Marriage:
Spouse: Christen NIELSEN Age At Marriage: 26
Marriage: 26 Sep 1857 Place: Jernved, Ribe, Denmark

Venlig hilsen
Karl Schlichter
karl.schlichter@privat.dk

Kommentar
Fra : npetersen

Dato : 24-07-02 12:50

Hej carlschlichter.
Du har fuldstændig ret, der gik lidt rigeligt mange år! Men på det tidspunkt, jeg lagde spørgsmålet ind, havde jeg endnu ikke fundet deres vielse. Det har jeg så efterfølgende fået oplyst + 4 børn inden de her omtalte. Det kan måske nok se ud som lidt "japperi", at jeg søgte dem, inden jeg havde alle oplysninger på dem, men det er ikke min egen slægt, jeg hjælper en amerikaner, så for ikke at bruge unødig meget tid på det, valgte jeg at lægge det ind på denne side. Jeg sidder nemlig også lidt langt væk fra Viborg.
Tak for dit svar.
Venlig hilsen
Nancy Petersen

Kommentar
Fra : famhoe

Dato : 28-02-03 15:29

Hej npetersen

Jeg søger en Thomassine Nielsen Frost , måske Frost Nielsen. skulle være født omkring 1847 -48
Hun skulle være fra dette område, Jeg ved hun var gift med Hans Peder Hansen ,
Har du hørt om hende.

Kommentar
Fra : npetersen

Dato : 28-02-03 16:57

Hej famhoe

Desværre kender jeg ikke Thomassine. Jeg har set dit spørgsmål andetsteds og har allerede tjekket det! Men skulle du få skovlen under hende engang og begynder at nærme dig Hejls, må du gerne henvende igen, så har jeg nemlig en hel del på slægten.

Mvh
nPetersen

Accepteret svar
Fra : famhoe

Modtaget 220 point
Dato : 28-02-03 22:54

Hej npetersen

Frost familien findes stadigvæk i Sdr. Bjert og Sdr. Stenderup,
nogle meget gamle folk.
Måske er der nogle der husker , eller kendte til børnene.
hisen Lis

Godkendelse af svar
Fra : npetersen

Dato : 01-03-03 00:39

Tak for svaret famhoe.
Skulle du komme under vejrs med nogle, hører jeg gerne om det.

Nancy