/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvordan brænder man CD-RW Cder
Fra : Lucius
Vist : 881 gange
10 point
Dato : 06-05-02 14:35

Her der !
Er der ikke en der kan give mig en site med info / tutorial på hvordan man brænder cd-rw cder og hvordan man sletter dataen igen??
Eller bare give mig en forklaring på hvordan man gør ?
Da jeg har spilt 5 cd-rw skiver på at "forsøge" mig frem!, jeg har brændt dem som almindlige cder (cdr), men jeg kan ikke se dataen på cden eller slette dem!
Jeg har en plextor 24/10/40a brænder og bruger nero 5.5.7.8.
NB: Brænderen er compatible med cd-rw!.

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 20 point
Dato : 06-05-02 14:46

Da det er nero skal du åbne for brænderprogrammet, finde menuen Optager for oven. Her er der en undermenu der hedder Slet ReWriteable. Det gør du så.
cd-rw cd er jo lidt pebret i pris, så...
mvh
summer

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-05-02 14:58

Du klikker på optager og klikker på vælg brænder, her skal du vælge din
plextor og ok.
"image brænder" vælger du kun hvis du skal lave en billed fil.
jeg tror såmen ikke du har "spilt dine cr-rw skiver.
du skal brænde en cr-rw skive på samme måde som en cr-r skive,
forskellen er at du kan slette en cd-rw skive.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-05-02 16:18

Til Zonker
Skam dig
Du får svaret leveret fra Summer og DK-som er så høflige kun at skrive det som en kommentar
men fræk som du jo er-skriver du det samme som et formodet svar
til Lucius
Vil bare lige gøre opmærksom på at man godt kan acepterer en kommentar som svar
MVH Brian

Godkendelse af svar
Fra : Lucius

Dato : 07-05-02 01:57

Tak for svaret summer.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 07-05-02 09:03

Velbekomme og ha' en god dag.
mvh
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-05-02 23:37

"Lucius" <Lucius.news@kandu.dk> skrev
> Er der ikke en der kan give mig en site med info / tutorial på hvordan
> man brænder cd-rw cder og hvordan man sletter dataen igen??

Du brænder cd-rw'en ligesom en almindelig cd-r plade.
Først skal discen dog formateres, hvilket i Nero gøres ved at vælge "Erase
CD-Rewritable" i menuen "CD-Recorder". På samme måde sletter du også CD'en
igen.

> Eller bare give mig en forklaring på hvordan man gør ?

> Da jeg har spilt 5 cd-rw skiver på at "forsøge" mig frem!,

Spildt er de nu nok ikke...

> jeg har
> brændt dem som almindlige cder (cdr), men jeg kan ikke se dataen på cden
> eller slette dem!

Har du prøvet at læse discen i din brænder eller i dit cd-rom drev? Ikke alle
CD-Rom drev kan læse cd-rw skiver.
Hvad har du prøvet for at slette dem?

mvh
Peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-05-02 10:43

Chuke Mimergolf <spam@nej.for.pokker> skrev i news:abetne$6t9$1@sunsite.dk
> "Lucius" <Lucius.news@kandu.dk> skrev
> > Er der ikke en der kan give mig en site med info / tutorial på hvordan
> > man brænder cd-rw cder og hvordan man sletter dataen igen??
>
> Du brænder cd-rw'en ligesom en almindelig cd-r plade.
> Først skal discen dog formateres, hvilket i Nero gøres ved at vælge "Erase
> CD-Rewritable" i menuen "CD-Recorder". På samme måde sletter du også CD'en
> igen.
>
Hmmm jeg har nu ALDRIG formateret en cd-rw skive før jeg skulle bruge den og
jeg har både brugt No-Name og mærkevare cd-rw´er.
Jeg har også brændt dem som alm. cd-r (cd-rom) og har altid kunnet slette
indholdet igen.Det er rigtigt at visse cd-rom drev har svært ved at læse
dem, især ældre drev.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-05-02 10:55

"[SANTA]-MuffDiver" <muff-diver@sol.dk> skrev

> Hmmm jeg har nu ALDRIG formateret en cd-rw skive før jeg skulle bruge den
og
> jeg har både brugt No-Name og mærkevare cd-rw´er.

Det er som hovedregel heller ikke strengt nødvendigt, men kan hjælpe til at
undgå kompatibilitetsproblemer med visse drev.

mvh
Peter