/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
netværk
Fra : petp
Vist : 454 gange
20 point
Dato : 18-05-01 19:45

Så er enu en der har problemer med adsl
jeg er den glade eger af adsl fra teledanmark
Jeg kan først få hjælp fra dem om 10 dage
mit problem er følgende
Når jeg prøver at gå online via ADSL får jeg følgende besked
Lan-forbindelse: netværkskablet er ikke tilsluttet
Lan-forbindelse: hastighed 10,0 MBs
men alle kabler er i.
jeg kører WINDOWS 2000 med 128 MB-ram

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 18-05-01 19:47

Har du sat din ip til 192.168.1.2?
Har du været inde i din browser og tilmelde dig via. 192.168.1.1?

Gandalf

Kommentar
Fra : petp

Dato : 18-05-01 19:54

Jeg får ikke kontakt med serveren 192.168.1.1
og ærligt jeg er helt på bar bund
lige meget hvad jeg gør får jeg ikke lortet til at virke

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 18-05-01 20:04

Du har sat den gule ledning i computer og router? Og sat din TCP/IP til 192.168.1.6?

Kommentar
Fra : petp

Dato : 18-05-01 20:14

Jo da

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 18-05-01 20:25

Prøv at kigge på dit modem, der skal være 3 grønne knapper som lyser.
Hvis der er det, så må du prøve, at gå ledningerne igennem igen.

Ellers prøv at afinstallere TCP/IP og restart computeren, og derefter installere TCP/IP igen.

Kommentar
Fra : petp

Dato : 19-05-01 15:20

Hmmmmmmmmmm så er jeg tilbage hvor jeg startede
samme besked fra netværket

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 21-05-01 20:10

Undskyld, jeg ikke fik vendt tilbage, men jeg håber du fået fat i teledanmark.

Kommentar
Fra : petp

Dato : 24-05-01 13:04

Jo da og selv om at den ikke kom op at køre med din hjælp skal du havde tak for hjælpen
Problemet var på centrallen

Kommentar
Fra : Ctrl_Alt_Delete

Dato : 08-06-01 12:46

Hej; her ville det jo være dejligt hvis du fortalte HVAD der var galt, så kunne andre folk jo få glæde af det
Venlig hilsen Ctrl Alt Delete

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 20 point
Dato : 20-07-01 20:43

Ctrl_Alt_Delete>

Jeg tror svaret var :

At Teledk gjorde det samme ved "petp" som stofanet gjorde ved mig. Sælge os en løsning men glemte at åbne for linien. Jeg sad og svedte en hel dag også. Format c: og prøvede forskellige styrestemer samt alverdens gode råd fra en udulig medfølgende manual...indtil jeg fik fat i en supporter der efter mange forsøg endelig fandt ud af at problemet var inde hos dem...grrr..... :)